fredag, april 08, 2011

Renée Voltaires Rawfoodkex

De är en perfekt ersättning för knäckebröd. Som jag för övrigt älskar. Finncrisp är också bra, men de har mer kolhydrater, så därför rekommenderar jag verkligen dessa kex som bara innehåller 18 gram kolhydrater per 100 gram. Jag äter ca 10 gram kex tillsammans med mycket bregott och mycket ost, så kolhydratsmängden blir inte mer än 2 gram och ca 7 E% vilket fungerar för min del. Jag har märkt att så länge jag håller min kolhydratsmängd under 10 E% så håller jag sötsuget stånget och jag går ner i vikt som jag skall. Och ju mer bregott och ost du har på kexet ju bättre E% blir det.

Tyvärr är kexen svindyra. Jag tror jag betalar 79 kr per förpackning på vår Coopaffär. Men det är det värt med tanke på smaken och innehållsförteckningen med bruna linfrön, pumpafrön, gula linfrön, sesamfrön, lantbuljong, havssalt, paprikapulver, vatten.

Nån dag ska jag ta mig tid att baka mina egna kex, då kommer självklart ett recept.

Kexet på bilden har fått bregott, creme cheese, tomatskivor, örtsalt och alfa alfagroddar på sig.

Inga kommentarer: