tisdag, april 05, 2011

5/4-2011


Dagens bild: Ett gott tillbehör när man äter low carb. Ugnsbakad blomkål och tomater med timjan.

Veckodag: tisdag
Jobbat: 9-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Fy vad trött jag är. Riktigt seg efter förra veckans hårdkörande på jobbet. La mig tidigt igår, ingen träning igår och lika seg idag. Så det blir ingen träning idag heller. Ska gå upp astidigt imorgon istället och träna direkt på morgonen.

2. Imorgon ska jag på utvecklingssamtal med F igen. Den här gången har han bara fått en åtgärdsplan jämfört med tre i höstas. Alla de ämnena har han klarat till den här gången, men fixat åtgärd i ett nytt ämne istället. Han är ingen dum kille, men däremot är han lat, därav åtgärderna. Men det är bra att skolan är hård och inte släpper igenom vad för skit som helst. Värmdöskolorna har ju också fått kritik för att de ger för höga slutbetyg i nian. Sen när eleverna kommer till gymnasiet så får de sänkt betyg och klarar inte av grundämnen som de skall. Som tur är så är F´s skola en av skolorna på Värmdö som inte sänker betygen i gymnasiet.

3. Direkt efter jobbet åkte jag och veckohandlade och jag lyckades hålla mig under 800 kr idag igen. Wow. Jag börjar bli duktig på att vara lite mer ekonomisk. Äntligen!

Väder: Soligt och plusgrader
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. 1 glas vatten.
Lunch: Kesella med hemmagjord müsli. 1 skiva nötbröd med bregott och jarlsberg. 1 kopp ekologiskt te.
Mellis: Inget
Middag: Köttfärssoppa. Finncrisp med bregott och jarlsberg. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Finncrisp med bregott och jarlsberg. Mörk choklad.


Tränat: Vilodag (men imorgon kör vi igen)

NP - Now playing: Eric och Mackan på sexan

Inga kommentarer: