lördag, april 09, 2011

9/4-2011


Dagens bild: Idag gjorde jag hemmagjord salsa till morgondagens middag. Enkelt och svingott.

Veckodag: lördag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Vi har varit till J´s bror och firat av honom ikväll. Han bjöd på svingoda hamburgare och jättegoda våfflor. Duktigt kille på att laga mat. Verkligen en trevlig kväll. Det roliga var att vi köpte ett kockförkläde + en grillkokbok till honom i present. Det andra paret köpte grillredskap, grillvante och grillbestick. Vi känner inte varandra mer än att vi brukar träffas på fester, men det kändes verkligen som att vi hade ringt varandra för att checka presentinköp och synka ihop det. Vi skrattade gott åt sammanträffandet.

2. Blev för mycket kolhydrater idag, men det får jag ta. Det var iaf väldigt gott. Jag undvek allt övrigt som de bjöd på. Typ chips och ljus choklad och sprit. Så jag har hållt kalorierna mer än väl även fast det var fest. Men kolisarna blev hemska 81 g mot mina normala 15-50 g.

3. Nu sitter vi här lördagnatt och tittar på tv-serier och sitter framför datorn. Härlig kväll och dag.

Väder: Soligt och +10 grader
Ätit idag:
Frukost: 2 skivor ljust lchf-bröd med bregott, creme cheese och marmelad. Kesella med kanel. 1 kokt ägg med kaviar. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Kaffe med grädde. 1 ljust lchf-bröd med bregott, creme cheese och marmelad. Mörk choklad.
Middag: Bortbjudna; Hamburgare med bröd, senap, ketchup, dressing, paprika, tomat, sallad, lök, pommes. 1 glas vatten. Våffla med glass och hallon och blåbär. Kaffe med mjölk.
Kvällis: Nöt & Bärmix.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: The Event säsong 1 avsnitt 5

Inga kommentarer: