torsdag, april 21, 2011

21/4-2011


Dagens bild: Hemmagjord pizza blev dagens födelsedagsmiddag med pizzasallad och bearnaise. Man måste ju ha bea till pizzan. Att påstå att pizza är snabbmat kan man verkligen inte i det här fallet. Först kokade jag en tomatsås i förmiddags i 1 timme. Sen gjorde jag degen som fick jäsa några timmar, behöver egentligen bara 1 timme, men nu blev det så. Sen gjorde jag en pizzasallad som fick dra i några timmar och till sist en bearnaise. Så sammanlagt tog nog den här rätten mig 4-5 timmar att få till. Men gott var det.

Veckodag: torsdag
Jobbat: semester
3 x Snackigt om dagen:
1. Min födelsedag. Grattis till mig. Fick kanonpresenter av J som vanligt. Han skämmer verkligen bort mig.

2. Operationen av J´s pappa idag gick bra. Just nu ligger han på uppvak så vi vet inte så mycket mer än det. Imorgon åker vi till sjukhuset igen.

3. Fick även sms från min stackars kollega som opererades i tisdags att hennes operation hade tagit 14 timmar och att hon överlevt. Förstå. 14 jäkla timmar. Förstår att hon var mörbultad och det var riktigt skönt att höra ifrån henne.

Väder: Kanonväder.
Ätit idag:
Frukost: Danskt rågbröd med majonnäs, ägg, örtsalt och gräslök. Kaffe med grädde.
Lunch: Danskt rågbröd med majonnäs, ägg, örtsalt och gräslök. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Hemmagjord pizza med pizzasallad och bearnaisesås. 1 glas vatten.
Kvällis: Tårta, lakritsmacron. Kaffe med grädde.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Sons of Anarchy säsong 1 avsnitt 11-13

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen :-)

Trillian sa...

Tack Helen =)