måndag, april 18, 2011

18/4-2011


Dagens bild: Äntligen är den här!!! Game of Thrones hade premiär igår i USA och jag blev verkligen inte besviken när vi såg första avsnittet idag. Hur grym som helst och den följer boken väldigt bra. Blev mycket nöjd med karaktärerna och skådespelarinsatserna. Enda problemet är att nu måste man längta till varje måndag då vi får se nästa avsnitt. Canal+ har tydligen tagit hem serien så den kommer visas i Sverige också. Det här skulle vara första gången som jag ser en anledning att fixa Canal+. Om ni inte har läst böckerna av George R.R. Martin så har ni missat något. Sista boken i den här episka fantasysagan är inte ens skriven innan serien kom igång. Det tycker jag är coolt.

Veckodag: måndag
Jobbat: 10 minuter när min chef ringde och frågade en detaljfråga
3 x Snackigt om dagen:
1. Bättre dag idag än igår.

2. Gjorde en riktigt stark chiliköttfärssås idag. J´s syster kom förbi och åt med oss och det rök från munnen på henne, men hon tog om två ggr ändå. Hon är här från Mora för att deras pappa ska opereras på min och V´s födelsedag. Det var som vi sa idag, det är ju ett gott tecken, han kan ju inte dö på min och V´s födelsedag. Så då ska vi sitta hemma hos oss på torsdag och äta gravtårta och vänta in hur det går med operationen. Hjälp oss att hålla tummarna att allt går vägen med operationen.

3. Har planerat lite mat inför den här veckan idag. Har inte hunnit handla ännu. Måste komma ihåg påskgodis till alla små påskkärringar som kommer plinga på dörren bara.

Väder: Skitfint väder idag igen. Uppemot 17 varma härliga soliga grader.
Ätit idag:
Frukost: 2 finncrisp med bregott och ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Chiliköttfärssås, morotsstrimlor, kimchi. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Game of Thrones - säsong 1 avsnitt 1

Inga kommentarer: