måndag, april 04, 2011

4/4-2011


Dagens bild: Snart ska vi börja odla våra egna tomater igen. Känns som att vi är försent ute igen. Jaja, det var trevligt att skörda sina egna tomater i augusti förra året.

Veckodag: måndag
Jobbat: 8-16:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Min mommo fyller 92 år idag och J´s bror fyller 32. 60 års åldersskillnad. Förstå vad man hinner uppleva på 60 år. Synd att hennes sista år i livet ska vara i en sjukhussäng omedveten om vad som händer runtomkring henne. Idag hade hon sagt till min mamma att hon inte brydde sig om att gå till jobbet idag. Mamma hade sagt till henne att det inte gjorde något eftersom det är hennes födelsedag. Kommer ihåg hur mycket jag grät för 5 år sedan då mommo blev sjuk och jag trodde att det var sista gången jag såg henne och att hon skulle dö ifrån oss. Men hon har så starkt hjärta så hon fortsätter leva även fast hon har cancer i magen och alzheimers. Hon var iaf otroligt pigg och alert fram till för 5 år sedan. Sen dess har det bara gått utför. Det var mommo som lärde mig laga mat som 12-åring. Min älskade mommo.

2. Nu är äntligen båda bilarna lagade. Och det blev inte så dyrt som jag trodde först. 3193 kr. Skönt!

3. Idag åkte mina gröna Converse och vårjackan på. Kändes asskönt. Kände mig fri och lätt.

Väder: Soligt och fint och +13 grader
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. 1 glas vatten.
Lunch: Kesella med kanel. 2 skivor nötbröd med bregott och ost. 1 kopp ekologiskt te.
Mellis: Inget
Middag: 2 grillade korvar med senap och ketchup. Räksallad och gurkmajonnäs. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Mamma byter bo.

Inga kommentarer: