måndag, april 04, 2011

Kallrökt lax på kokospannkaka



Här är ett förslag på hur man kan servera kallrökt lax för att det ska se smarrigt ut.

På uppläggningsfatet har jag:
Kallrökt lax i skivor
Citron i skivor
Creme fraiche utduttad med matsked
finhackad rödlök
finhackad gräslök
dillkvistar






Här har jag lagt laxduttarna på en kokospannkaka.

Kokospannkakorna gör jag såhär:
2 dl grädde
1 dl mjölk
3 ägg
1 dl cocosmjöl
1 tsk fiberhusk (physsiliumfrön)
1 krm salt

Blanda ihop ingredienserna till en jämn smet. Den blir ganska fast. Stek på medelvärme i mycket smör. Jag lägger ca 1 msk smet i 3 klickar i stekpannan, så blir det lagom storlek att vända. När jag gör dem för stora så är de lite svåra att hantera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uhm.. du har lige givet mig lyst til laks til morgenmad i morgen. Virkelig smukke billeder :)

Trillian sa...

Ja bättre start på dagen blir nog svår att få ;)