tisdag, april 17, 2012

Fakirvecka 1 = -5,4 kg



5,4 kg!! Kan man ens gå ner så mycket på en vecka? 

Jag har aldrig gått ner så mycket på en vecka. Inte ens när jag kaloribantade på 90-talet. Inte ens på en månad har jag gått ner så mycket. 5,1 kg är rekordet på en månad. Nu tog jag 5,4 kg på EN VECKA!

Men visst, jag har varit så grymt duktig den här veckan. Och visst förstår jag att det mesta var vatten som hade bundits pga kolhydraterna jag ätit innan.

Gjorde såhär:
1. Räknade kalorier och kolhydrater, där kolhydrater var det jag koncentrerade mig på att hålla nere. Kalorierna fick bli som det blev.

2. Kalorierna har hållt sig mellan 1260-2050 per dag.

3. Kolhydraterna har hållt sig mellan 2-6 g per dag.

Så nu kör jag fram till lördag (då jag fyller år och ska ha kalas och ska unna mig lite mer kolhydrater). Efter det tänker jag köra strikt igen i ytterligare en vecka.

Har jag saknat något?
Inte första dagarna, men efter några dagar så saknade jag mina älskade grönsaker och morötter. Men i övrigt har det varit en lätt match.


14 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, vad roligt! Heja dig! Är så glad för din skull! Hur gör du nu? Kommer du att fortsätta en vecka till? :)
Ha en fin dag!
Kram
//Lana

Jane sa...

Hold da op, det var godt nok meget! Grattis! Og flot at du har været så dygtig. Det er da en perfekt kick start!

Trillian sa...

Tack Lana och Jane. Ja det känns så bra i kroppen och sinnet efter den här veckan så jag kommer definitivt fortsätta en vecka till, men med ett avsteg på lördag, då jag ska få äta upp till 50 g kh (gulp). Då ska jag ha födelsedagskalas och göra nån lchf-efterrätt till mig (och till en annan person som också äter lchf).

Kram till er båda :)

Linda sa...

Jag tycker du är grym!!
Önskar jag hade ditt jävlar anamma

Trillian sa...

Linda, om jag klarar det så klarar du det och tack för din snälla kommentar.

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Åh grattis! Inte illa det där du :) Här går den också nedåt men långt ifrån så mycket som du fått ;-)

Anonym sa...

Bra som fan helt enkelt...
//Puss J

Trillian sa...

Ellen och J - tack =)

hemul sa...

Jösses! Men vad hände med din viktminskning tidigare? Jag såg nåt om att du gått upp, men det var ju ner sist du la in nåt. Gick du upp typ massor på en månad eller?

Trillian sa...

Hemul. Jadu, vad som hände? Ja det frågar jag mig också. Jag har helt enkelt för lätt att gå upp i vikt när jag inte sköter mig. Jag gick ner 26 kg fram till september och sen dess har det varit lite turbulent. Mycket på jobbet kombinerat med dödsfall i närmaste familjen så jag tappade helt enkelt fokus och helt plötsligt så hade jag gått upp 13 kg när jag ställde mig på vågen den 9/4 och där och då bestämde jag mig för att ta krafttag igen. Så svar på din fråga, nej jag gick inte upp 13 kg på en månad ;)

Hur går det för dig?

hemul sa...

Det går långsamt, men det går neråt.

Men jag fattar inte, när du la ut dina vägningar tyckte jag det var neråt över tid även om det var lite upp enstaka månader. Jag kan väl inte räkna.

Trillian sa...

Jag har inte lagt ut så många vägningar sista tiden och definitivt inte när det gick minus :) Du kan titta på taggen "vikten".

Så faktum är:
-26 kg till september 2011
+13 kg till april 2012
-5,4 kg nu
Totalt = 18,4

Maria sa...

Härligt .. Är också lite sugen på en fakir .. testar just nu periodisk fasta.
Fakir känns lite enformigt men man kanske klarar en tid.
Vet du hur länge de rek. att man håller på ??

=)

Trillian sa...

Hej Maria, vad jag hittat så rekommenderar de väl 1-2 veckor. Men jag tror, som med allt annat, att man ska lyssna på sin kropp och fungerar det att nolla så är det bara att köra på. Men det är faktiskt lite enformigt och jag som älskar grönsaker har verkligen saknat dem. Så nu kommer jag nog köra fakir varannan vecka. I alla fall ett tag för att testa om det känns bra för mig. Men jag har mått grymt bra på fakir så egentligen borde jag fortsätta 1-2 veckor till. Men den här veckan köra jag upp till 20 g kh, så kör jag fakir nästa vecka igen. Ska bli spännande att se hur min kropp reagerar på det. =)