torsdag, april 12, 2012

12/4-2012




Dagens bild
: Dagens lunch blev en tokgod röra på kallrökt lax, hemmagjord mayo, pepparrot, stekt ägg och en liten bit brie. Kvällens middag blev en pulled beef som gått i ugnen i 8 timmar tillsammans med en hemmaslagen bea, lite fetaost och en näve alfaalfagroddar.

Veckodag: torsdag
Jobbat: 8-17 (hemifrån)
3 x Snackigt om dagen:
1. Bra dag. Vi hittade gårdagens fel på jobbet och har rättat idag. Sen har det visserligen varit lite andra fel idag men det var inga katastrofer iaf. Inte för att gårdagen var det egentligen heller, men just igår när jag var mitt i skiten så var jag trött och lite stressad. Och det i kombination med äckelhuvudvärken jag drabbades av igår så var dagen skit. Men idag jobbade jag hemma och allt kändes bra och huvudvärken är puts väck. Trodde väl åtminstone att jag skulle ha kolhydratsabstinens minst två dagar. Men den här gången blev det bara en och det är jag bara tokglad över.

2. Fakirdag 3 har gått superbra. Härlig matdag där jag lät köttet vara i ugnen från tidig morgon och tills vi åt det på kvällen. Och ni ska få receptet på min laxröra för den blev verkligen god. Satt och åt för mig själv och sa högt "jäklar vilken god röra du har gjort kvinnan". Eller som min son hade sagt om han hade varit hemma "du har skills mamma".

3. Åh vad jag vill renovera vårt kök. Det får bli dagens sista kommentar.

Väder: Regn och rusk men den slapp jag för jag var hemma.

Ätit idag:
Frukost: 2 stekta ägg, 1 bit herrgårdsost. Kaffe med äggmjölk.
Lunch: Laxröra, stekt ägg, 1 bit brie. Kaffe med äggmjölk.
Mellis: Inget
Middag: Pulled beef, alfa alfagroddar, fetaost, bearnaisesås. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med äggmjölk. 1 liten bit danbo-oopsie med bregott.

Dagens kcal: 1864
Dagens kh: 6 g

Tränat: --

1 kommentar:

Unknown sa...

Spännande med recept på laxröran! :)
Ha en fin dag! :)
//Lana