måndag, april 09, 2012

Trillian goes fakir

Och varför ska jag det nu då? Jo för att jag har hamnat i en dålig rundgång sen i höstas och lyckas inte ta mig ur den. Jag går ner några kilo och sen går jag upp dem lika fort. Jag har tappat fokus helt enkelt. Jag har många bortförklaringar men jag orkar inte dra dem här och nu.

Det är bara att kolla mina senaste viktrapporter så ser man hur illa det gått. Jag gick ner 26 kg på lite över 1 år och nu har jag gått upp 13 av dem. Fan! Så det känns riktigt tråkigt när jag verkligen var på gång att en gång för alla bli av med min övervikt.

Så därför tänker jag fakira i några veckor framöver för att få en kickstart och sen gå tillbaka till mer normal lchf-kost igen. Jag vill inte ge upp nu!

Så imorgon blir fakirdag 1. Återkommer imorgon med min fakirplan och guide. Hänger nån av mina läsare på?


4 kommentarer:

Jane sa...

Jep, jeg er her endnu og hepper stadig på dig fra København. Jeg synes fakir lyder voldsomt. Er det ikke 0 kulhydrater? Men jeg kan sagtens forstå dit behov for at vende den negative trend.

Trillian sa...

Fakir är så nära 0 man kan komma. Men jag tippar på att jag kommer lyckas hamna på 5 g per dag om jag räknat rätt utifrån min plan.

Och hej Jane, kul att se dig :)

Unknown sa...

Jag har "fakirat" nu i en vecka och vill fortsätta en vecka till! Känner at min mage är ännu mer lugnare och det förbaskade sösuget som komme på kvällarna, just när man sitte framför tv är borta! Jag är mätt och nöjd på proteiner och fett utan kollisar! :)
Väntar med spänningen på din fakirplan! :)
Ha en fin dag!
//Lana

Trillian sa...

Lana, vad kul att höra. För jag känner mig redan skönare till sinnet efter en dags fakirande idag. Det har gått så himla bra. Återkommer med inlägg inom några timmar. Ska bara göra lite äggmjölk till mitt kaffe nu ;)