torsdag, april 14, 2011

14/4-2011


Dagens bild: Veckans veggo. Det här är världens godaste linssoppa. Har inte hittat något recept på linssoppa som är godare. Den smakar precis som linssoppan på en libanes där vi åt lunch ganska ofta vid mitt förra jobb. Så jag började experimentera och försökte få fram den rätta smaken men lyckades inte och till slut en vacker dag så låg receptet där helt gratis med en gratistidning. Det var Icas mattidning (vad den nu heter) som de skickar ut till sina medlemmar (vi är inte medlemmar längre). Felet jag hade gjort var att jag använde gröna linser (soppan ser ju grön ut ju), men det är de röda linserna som gör grejen.

Veckodag: torsdag
Jobbat: 6:30-17:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Imorgon smäller det. Jag är så nervös. Ska vara extra tidigt på jobbet.

2. Mina naglar är jättefina. Har målat fransk manikyr. Det är pilligt att göra det själv, så det var ett tag sen jag tog mig tid till det.

3. Idag ska jag banne mig komma i säng före kl 22. Så det så. Ska gå och göra mig iordning för sängen redan nu.

Väder: Hur fint väder som helst. Gick tom ut barfota på vår altan utan att frysa.
Ätit idag:
Frukost: 1 kokt ägg med kaviar. 2 skivor lchf-bröd med bregott, ost och saltgurka. Kaffe med grädde.
Lunch: 2 skivor nötbröd med gubbröra. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Linssoppa. 2 skivor nötbröd med bregott, ost och saltgurka. 1 glas vatten.
Kvällis: Inget


Tränat:
43 min löpband - 3,93 km/h

NP - Now playing: Movits! - Sammy Davis Jr.

Inga kommentarer: