måndag, april 25, 2011

22/4-25/4-2011 - Vilken skön påskhelg

Märkte igår att oj jag har visst inte skrivit dagbok på flera dagar. Hur gick det till egentligen? Trodde jag suttit här varje kväll men tydligen inte. Helt otrolig helg. Mysigt väder, mysiga vänner, underbar familj, god mat och jag har hållt mig på mattan vad gäller påskgodiset. Åt lite av den i torsdags och sen har jag bara ätit mina egna godsaker. Bra jobbat av mig.

Här kommer bilder från den här helgen.

Helt fantastiska födelsedagspresenter har jag fått... bara superbra saker.

Ny svart skinnväska




Två nya tröjor

En handmade ljuslykta by friends sister.


Och ett handgjort fat... av samma syster. Helt underbara. Passade perfekt på vardagsrumsbordet och öppna spisen.


Ett skitroligt spel... Carcassonne...

...som vi spelat massor idag. Verkligen ett skitroligt strategispel.


Från mamma fick jag pengar så jag köpte lite dyra krämer från Body Shop.


Äntligen fick jag en Le Creuset-gjutjärnsgryta... i älsklingsfärgen kiwi. I den gjorde jag pulled pork som fick gona till sig i ugnen hela lördagnatt.


Fick en ny global kockkniv. Har typ använt den till allt under hela helgen.


Och lite nya träningssaker... en kettlebell 8 kg och en ny skön träningsmatta. Jag är verkligen lyckligt lottad. Hur många har det såhär bra egentligen? Känner mig som ett bortskämt barn =)

Sen vart det lite mat också. Detta åt vi i lördags...

Kalixlöjrom, varmrökt lax, parma, chevre, sill, ägg och dopp i kopp.


Kalixlöjrom är verkligen svinigt gott. 1200 kr kilot bara ;)


GI-chokladtårta... som vi åt till efterrätt igår när M&L och A&P&A kom förbi och åt pulled pork ala texas style med oss.


Raw cookie-kulor som blev svingoda. Alla förutom en gillade dessa. Perfekta för oss som inte vill ha för mycket sött men ändå vill ha något gott till kaffet nån gång.


Imorgon blir det den vanliga uppdateringen. Lite recept kommer också närmaste dagarna på chokladtårtan och Raw cookie-kulorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fine gaver. Er vild med tasken!
Og grattis med fødselsdagen :)

Jeg glæder mig meget til recepterne på både chokoladetærten og cookiekuglerne. Begge ser super lækre ud!