söndag, januari 30, 2011

Tema Billiga veckan - Veckomeny vecka 5 - 2011

Vi måste få ner våra matkostnader. Så nästa vecka har jag bestämt mig för att försöka tömma frysen lite och spara lite pengar. Det enda jag behöver köpa till veckan är sallad, rotfrukter och mejerivaror.

måndag - Fisksoppa (lax och torsk från frysen)
tisdag - Rester av fisksoppan alternativt Linssoppa (röda linser, lök, kryddor)
onsdag - Rester (från frysen) med grönsaker
torsdag - Rester (från frysen) med grönsaker
fredag - Ekologisk Kassler (från frysen) med grönspepparsås och sallad
lördag - Bortbjudna
söndag - Makaronipudding (till familjen) / Rester av kasslern m sallad (till mig)

Ska bli spännande att se om jag lyckas. Ska handla imorgon förmiddag när Tuva är i stallet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du kan äta min mat på lördag!
Funderar på ribbsen, vad tror du om det?

p&k igen från Anka

Trillian sa...

Anka, du kan laga vad du vill. Jag anpassar mig utifrån det som bjuds. Ska bli gott. Och ribbsen låter som ett ypperligt förslag. Muuuuuuuums!