lördag, januari 15, 2011

15/1-2011


Dagens bild: Tog iaf bilder på briocherna jag gjorde idag. De blev väldigt uppskattade och jag åt faktiskt en halv jag med tillsammans med mycket brynt smör. Ser ut som bullar, men det är faktiskt bröd. De till vänster har jag pudrat med florsocker och de till höger med svarta sesamfrön och flingsalt.

Veckodag: lördag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Mysigt att ha besök av A&P&A och M&L hela kvällen.

2. Skulle ta bilder på dagens middag men det glömde jag bort såklart. Tråkigt eftersom många av rätterna jag gjorde var helt nya i min värld. Det hade varit kul att skriva in de i bloggen för inspiration för kommande middagar.

3. Svårt att hitta något brädspel att spela när man är så många så vi spelade plump, jag vann bara nästan. Second is the first loser, eller vad är det de brukar säga? Och J blev etta. Bra när värdparet blir etta och tvåa. Inga pardon här inte.

Väder: Mulet men inget snöande idag tack gode gud.
Ätit idag:
Frukost: Finncrisp med mjukost och saltgurka. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag:
Förrätt
; Serrano- och laxrullar med citroncreme och friterad kapris.
Brioche med brynt smör och ostkuber.
Laxgubbröra med rawfood kex.
Huvudrätt; Boeuf Bourguignon, sallad. Ramlösa.
Efterrätt; LCHF-hallonchokladmousse med hallonröra, grädde och chokladrasp. Kaffe med grädde.
Kvällis: Inget


Tränat:
42 min löpband - 4,19 km/h

NP - Now playing: Tystnaden som sänkt sig här i huset när gästerna försvann.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*agarv*

Fan inte tänkt på att deras iniatiler blir APA, muahahah hur tänkte de där? Blir det en till i huset där så får de se till att det namnet börjar på N då. eller?

//J

Trillian sa...

Såklart Anka har koll på det där ;)

Anonym sa...

Hahahaha era dårar!!

/Anka