söndag, januari 09, 2011

9/1-2011


Dagens bild: Felix och Kerstin gosar med varandra.

Veckodag: söndag
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Det är kul med löpband, och det är kul när man bestämt sig att serier jag tittar på och följer bara får ses när jag går på löpbandet. Då blir det som det blev idag. Flera pass även fast jag egentligen har vilodag. Men 3 km/h kan nästan ses som vila. Man blir varm men knappast svettig.

2. Och sådär, då var jag vaken en anings för länge idag igen. Suckar åt mig själv.

3. ...

Väder: Töat. +4 grader och dripperli dropp hela dagen. Tänk när detta fryser på. Tur man har ett par Cat-stövlar med dubbar.
Ätit idag:
Frukost: Finncrisp med mjukost och paprika. Ölkorv. Kaffe med grädde.
Lunch: Avokado med kaviar. Ölkorv. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Morotscarbonara (morot, bacon, creme fraiche, lök). Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Kanelknäcke med bregott. Mörk choklad.


Tränat: Bra träningsdag
kl 12 - 45 min löpband 3 km/h
kl 15 - 46 min löpband 3 km/h
kl 18:30 - 47 min löpband 3,24 km/h
NP - Now playing: Madonna - Live to tell

6 kommentarer:

Sofia sa...

Så gott det lät med morotscarbonara... carbonara är det enda som gör så att jag saknar pastan!

Hur gjorde du? Carbonara på vanligt sätt och riven morot till?

Trillian sa...

Tycker faktiskt att den här carbonaran slår originalet.

Skala två morötter med en potatisskalare och sen fortsätter jag med potatisskalaren tills jag har strimlat båda morötterna till "bandspagetti".

Stek morötterna i lite smör tillsammans med finhackad lök tills de är al dente.

Blanda med knaperstekt bacon, lagom mängd creme fraiche och finriven parmesan.

Nymalen peppar över hela härligheten.

Jag har inte testat med en äggula men jag tycker det blev så gott med creme fraiche så jag har fortsattit så.

Om du gör rätten, berätta om du tyckte om den.

Sofia sa...

creme fraiche istället för ägg eller ska man ha båda delarna?

Ska testa i helgen!

Trillian sa...

Jag kör utan ägg. Men visst kan man testa att ha i en äggula men jag tycker det blir tillräckligt kladdigt och gott med creme fraiche. Eller testa bara med en äggula.

Sofia sa...

testat
Men körde med 2 äggulor o inga mejerivaror! Åt inte så mycket, tog det mesta till morgondagens matlåda... Stekte morötterna med lite finhackad vitlök.

Det jag smakade var suveränt.. saknat carbonara!

Trillian sa...

Fan vad kul att du gillade det.