torsdag, september 02, 2010

Träskspindel

Felix räddade mig precis. En stor fet och äcklig träskspindel var på väg mot mig och bara några decimeter från mig när jag upptäckte den. Jag skrek i panik och hoppade konstant och flaxade mer armarna i 2 minuter. Felix höll på att få hjärtattack och först fattade han inte ens vad jag skrek åt. Själv har jag fortfarande hög puls. Så rädd har jag fan aldrig varit i hela mitt liv. Okej att jag var inne i badrummet med en sån träskspindel för några år sedan, men idag var den här på väg RAKT MOT MIG!!! Felix hämtade dammsugaren och sög upp den. Nu har vi mulat in en handduk i munstycket så den inte kommer ut. Ifall att den överlevde. Träskspindlar är inga små saker utan riktigt stora. Jag trodde inte ens att vi hade så stora spindlar här i Sverige, men det fick jag lära mig för några år sedan. Sen dess har vi väl haft ett 10-tal såna inomhus. Jag har sett tre av dem. Övriga familjen har sett till att de försvunnit innan jag fått syn på dem.

Jag hatar verkligen att vara rädd för spindlar.

Inga kommentarer: