söndag, september 05, 2010

5/9-2010


Felix nya skor.

Veckodag: söndag
Jobbat: helg även om jag hade tänkt jobba idag men jag sket i det
3 x Snackigt om dagen:
1. Vi åkte direkt efter våran härliga ostbrickefrukost till Nacka Forum och shoppade med barnen. Felix behövde nya skor. Han har vuxit som en raket den här sommaren. Han är ett halvt huvud längre än mig nu. Han gick från storlek 39 till 41 på ett bräde. Förstår nu att han haft ont i tårna. Det roliga med Felix är att han börjar klaga försent och det skedde för en vecka sedan då han tillsammans med skolan var och vandrade Värmdöleden. Han kom hem med en blåsa på sina tår och sen dess har han klagat. Idag köpte vi äntligen ett par andra sorts sneakers än den modell han kört med i tre års tid. Vi köper nya sneakers ungefär två ggr per år och hittills har han alltid köpt ett par Adidas good year i antingen svart eller vitt. Idag köpte han ett par skitsnygga Fred Perry sneakers istället. Wohooo. Äntligen fick jag honom att kika efter andra skor. Hoppas jag slipper äta upp det bara.

2. Tuva hängde såklart med för hon ville handla lite för sina födelsedagspengar hon fick i fredags. Så idag köpte hon ett par tighta svarta jeans, 4 linnen, 1 vit tröja, 1 bh och ett par vita solglasögon. Så hon var betydligt nöjdare idag än vad hon var inatt när vi kom hem. Då låg hon på soffan och såg ledsen ut och sa bittert "det här kändes som en helt vanlig dag, inte som min födelsedag". Stackars barn. Hon kommer ha men resten av livet för att mamma var på bröllop på hennes födelsedag. Men idag förlät hon mig.

3. Nu är jag så trött så att jag skulle kunna gå och lägga mig direkt. Jag känner mig bakis även fast jag inte drack någon alkohol igår. Så jag ska faktiskt sova direkt när jag sett klart dagens avsnitt av Biggest Loser.

Väder: Soligt och varmt. Indiansommaren är på väg.
Ätit idag:
Frukost: Chevre, färskost, kitost, lite raw agave sirap, 1 rawfood kex, serranoskinka, kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Hemmagjorda burgare med ett halvt bröd, dressing, lök, cheddar och ungsrostade grönsaker. Ramlösa mango.
Kvällis: En yttepytte bit Tuvas chokladtårta med grädde. Kaffe med grädde.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Biggest Loser säsong 4 avsnitt 12 (och imorgon börjar Biggest Loser Sverige på Tv4, jag längtar)

2 kommentarer:

Stefan Nilsson sa...

Du skulle inte vilja göra texten "Biggest Loser Sverige" klickbar och länka till vår sida så att fler får höra att den finns? - biggest-loser.se/biggest-loser-sverige/ :)

Trillian sa...

Självklart Stefan. Det är gjort nu. Även om inlägget är lite väl gammalt, men man vet ju aldrig om folk hittar hit ändå :)