onsdag, september 29, 2010

29/9-2010


Dagens bild: 2,27 km lunchpromenad. Ni ser Essingeleden därborta.

Veckodag: onsdag
Jobbat: 8-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag tog jag en lunchpromenad och jag ska verkligen försöka ta minst 1-2 sådana i veckan i fortsättningen. Jag är alldeles för fokuserad när jag är på jobbet. Lyfter knappt på arslet på hela dagen och går bara och värmer lite mat och sen sätter jag mig framför datorn igen. Inte bra!

2. Åkte och reklamerade ett av locken till våra superfina Rice-byttor idag. Det gick bra. Men tjejen sa att man inte får diska de i maskinen. Men yeeeesus. De krymper i diskmaskinen tydligen. HAHA. Jaja, får väl försöka komma ihåg det då. Bra att göra ett lock till en matförvaringsburk i ett material som krymper i diskmaskinen i dagens samhälle. Tomtar!

3. Men va faaaaan. Vad håller aktiemarknaden på med???!!! Ser på Nyheterna och där berättade de att H&M gjorde en vinst på 5.5 miljarder. Förstår ni, det är 5500 miljoner kronor och deras aktie gick ner med över 6%. Helt ofattbart! Jag förstår verkligen inte den där marknaden och ärligt talat så vill jag nog inte ens förstå den. Sjuk är den i alla fall.

Väder: Fantastiskt fint höstväder. 10 grader och soligt med dramatiska moln.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. 1 glas vatten.
Lunch: Lax med stuvad vitkål.
Mellis: Inget
Middag: Hemmagjord salsaburgare, guacamole, ost, lök, sallad och alfagroddar. Vatten. (se bild i förra inlägget)
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: 34 min promenad. 30 min spinning intervallträning. 10 min styrketräning.
NP - Now playing: Nyheterna på Tv4

2 kommentarer:

Sofia sa...

köpte en matlåda på konsum. Var noga med att kolla om lådan var mikro och diskmaskinsäker... Japp det var den. Efter en vecka börjar locket se lite skevt ut och hittar du den finstilta texten på locket som säger att man ska "take the lid off" innan man ställer den i mikron.... Jag menar.. HALLÅ!

Trillian sa...

Ja man blir sur!