söndag, september 19, 2010

19/9-2010


Dagens bild: Påbörjad oljemålning av 2d. Ett beställningsjobb av Felix. 100x100. Han får vänta några veckor till innan jag är färdig.

Veckodag: söndag och valdag i kungariket Sverige
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag har jag röstat, handlat mat, bakat bröd, gjort lammstek och målat på Felix tavla. En produktiv dag med andra ord.

2. Valet är riktigt spännande. Sitter och tittar på valvakan precis och är förundrad över att SD kommer in i riksdagen. Valu sa 4.1% men jag tror de kommer få runt 6-7% med tanke på att det säkert finns en massa människor som inte erkänner att de röstat på dem. Skrämmande är det iaf att det finns så många människor som röstat på dem. Hur ska det gå? Vem kommer vinna?

3. -1.1 kg visade vågen idag. Det innebär att jag totalt har jag gått ner 11,3 kg sen jag började för 11 veckor sedan. En helt otrolig siffra. Jag har aldrig lyckats gå ner så mycket. Min träning och min kost fungerar verkligen.

Väder: Solen tittade fram ett tag idag. I övrigt har det varit ganska blött ute.
Ätit idag:
Frukost: Rawfood kex, 2 tunna skivor surdegsbröd, bregott, mjukost, tomat, örtsalt. 1 kokt ägg med majonnäs. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: 1 fralla nybakat bröd med bregott och gräddost. Kaffe med grädde.
Middag: Lammstek, klyftpotatis- och ungsrostade rödbetor, örtsås, tomater. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad. Blandade nötter; cashew, jordnötter, makadamia, valnötter.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Valvakan på Svt1 och Tv4 (Zappar mellan kanalerna. När Kristian Luuk visar sig så zappar jag till fyran och när reklamen börjar på fyran så zappar jag till Svt1)

Inga kommentarer: