fredag, mars 18, 2011

18/3-2011


Dagens bild: Dagens lunch; Lchf-nötbröd med bregott, philadelphia, tomat och örtsalt. Kesella med jordgubbsmix. Jag brukar ta 0,5 tsk saft med mindre socker. Många kör Fun light till kesellan, men för mig är allt som innehåller sötningsmedel ett gift. Så jag köper Bob Mix som innehåller mindre socker än saft. Det är faktiskt därför som BoB Mix inte får kallas saft eftersom den har för lite socker för att kunna kallas saft. Den är iaf jättegod och jag har hellre äkta socker än sötningsmedel även fast jag äter low carb. Det blir inte så många kh bara för att man har 0,5 tsk saft i kesellan. GOTT blir det! Testa!

Veckodag: fredag
Jobbat: 11-13:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Dålig närvaro i bloggen senaste dagarna. Beror på att J´s pappa ligger på sjukhus igen. Han har fått en allvarlig stroke och de 3 närmaste dagarna är kritiska. Såna här dagar känner man att det finns andra viktigare saker att tänka på än vikt, träning och mat.

2. Blev inte så mycket jobbat idag. Jag är glad att jag har så flexibelt jobb att man kan släppa nästan allt. Har bara loggat in mig mot jobbet i några timmar idag och allt var under kontroll.

3. Såg nyss ett asroligt program på trean. Varning för barn. Jag skrattade så jag grät och tårarna rann nedför kinden. Det enda som var tråkigt med programmet var att de hade typ Benny Hill-musik. Hatar sån musik, så det var nära att jag bytte kanal, men tur att jag inte gjorde det. För det var verkligen humor. Bra jobbat trean.

Väder: Snöjävulen kom idag igen.
Ätit idag:
Frukost: 2 skivor nötbröd. 2 kokta ägg med kaviar. Kaffe med grädde.
Lunch: Kesella med jordgubbsmix. 1 skiva nötbröd med bregott, ost, tomat, örtsalt. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Köttfärs med tacokryddor, guacamole, creme fraiche, sallad. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Smörbulle.


Tränat: Vilovecka
NP - Now playing: Inget

Inga kommentarer: