söndag, mars 13, 2011

13/3-2011


Dagens bild: Såhär ser den klara oljemålningen till Felix ut. Den föreställer 2D från Gorillaz. Ganska platt, jag skulle behöva jobba mer med skuggor, men Felix verkar väldigt nöjd. Så nu får den vara såhär. Nu ska den bara torka några veckor så kan vi sen hänga upp den i hans rum. Den är 80x80 cm.

Veckodag: söndag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Tjohooo... nu tog jag den. 20 kg fläsk borta från den här kroppen. Så nu kommer jag ha en vilovecka från träningen. Då kan jag i lugn och ro hitta inspiration till nya träningspass. Mitt pass som jag gjorde för några veckor sedan blev inte bra. Är inte alls motiverad att köra efter den. Men det beror nog på att jag körde de övningarna hela hösten.

2. Vilken skön dag. Jag har typ inte gjort något på hela dagen (förutom tvättat 3 maskiner) och maten blev sådär härligt slapp. Letade bara fram saker från frysen och stekte på. Orkade inte göra veckans sista vegetariska middag som skulle blivit morotsbiffar. Känns skönt att tillåta sig att vara slö. Det tycker jag att jag är värd efter de här två mardrömsveckorna på jobbet plus viktnedgången. Fattar fortfarande inte hur jag lyckades gå ner 800 gram den här veckan. Lika mycket som jag gick ner hela förra månaden.

3. Lite söndagsångest idag. Jag som aldrig har det på söndagar sen jag började på nya jobbet. Men det har verkligen inte varit några roliga veckor senaste två veckorna.

Väder: Mulet och plusgrader
Ätit idag:
Frukost: 1 skiva nötbröd med bregott, Västerbotten och saltgurka. 2 kokta ägg med kaviar. Kaffe med grädde.
Lunch: Pannkaka med sylt och grädde. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Kålrotslåda, ekologisk prinskorv, köttbullar, minimalt med pasta och smör. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 st småkakor.


Tränat: Vilodag

NP - Now playing: Inget

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kæmpestort tillykke med det flotte vægttab. Jeg bukker mig i støvet. Flot, flot præstation.

Trillian sa...

Tack Jane för tillykkningen =)

Anonym sa...

Tavlan blev ju jättehäftig! Och nu fick jag lite inspiration också. Har ju lovat mig själv att börja måla men tar mig liksom inte för. En tavla till dotterns rum vore ju perfekt att börja med. En häst eller en prinsessa. Det fixar jag nog :-)
Du är en ständig inspiration. Tack för det!

Trillian sa...

Men tack Helen, vad snällt sagt.