torsdag, mars 24, 2011

24/3-2011


Dagens bild: Omelett med champinjonstuvning blev dagens middag. Tillsammans med alfagroddar och en skiva tomat. Det är inte så svårt att få till en stuvning utan mjöl som man tror. Det är bara att ta i lite mer smör och grädde och sen slängde jag i en skvätt philadelphiaost också. Lät sen stuvningen puttra ihop i ca 30-40 minuter så blev den riktigt krämig och fin.

Veckodag: torsdag
Jobbat: 8-17 / 18:30-19:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag har jag jobbat hemifrån och idag har jag inte varit lika effektiv som jag brukar vara när jag jobbar hemma. Jag vill alltid få som mest gjort den här dagen. Men inte idag. Me don´t like!

2. Bakade en ny laddning med nötbröd ala LCHF idag. En laddning brukar räcka ca 2 veckor. Lägger in 2 skivor i små påsar in till frysen så håller sig brödet tills jag ätit upp allt.

3. ML kom förbi på en kvällsfika och surrade med oss i några timmar. Eftersom hon också äter LCHF så var hon nyfiken på mitt lchf-bröd. Hon åt två skivor och tog med sig 4 skivor hem. Så jag är nog ganska säker på att hon gillade brödet. Kul.

Väder: Haglade imorse
Ätit idag:
Frukost: 1 skiva nötbröd med bregott, ost, alfagroddar. Kesella med äppelmix och kanel. Kaffe med grädde.
Lunch: Chevré med agave. 1 skiva nötbröd med bregott, ost och alfagroddar. Kesella med äppelmix och kanel. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Omelett med champinjonstuvning, alfagroddar, tomat. Plus lite nyriven parmesan. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 skiva nötbröd med bregott, ost och alfagroddar. Mörk choklad.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Inget

Inga kommentarer: