torsdag, augusti 12, 2010

12/8-2010

Veckodag: torsdag
Jobbat: semester
3 x Snackigt om dagen:
1. Efter att ha ställt mig på vågen idag och upptäckte att ännu ett kilo är erövrat så reflekterade jag över att mina portioner verkligen har minskat. Tidigare när jag åt frukost så kunde jag smälla i mig 4 mackor utan problem. Jag tog oftast om av maten och kunde även äta mackor till maten. Mackor är verkligen min last. Frukost/lunch/middag/mellanmål. Jag kan äta mackor vilken tid på dygnet som helst. Men nu äter jag 1-2 finncrisp, på sin höjd, på hela dagen. Har även köpt hem Renée Voltaires Rawfoodkex som är gjorda av gyllene linfrön, bruna linfrön, vita sesamfrön och pumpafrön. Inget mjöl och socker alls med andra ord. De är kanongoda och det räcker med en liten bit på 10 g för att jag ska bli nöjd.



2. Jag lyckades med bearnaisesåsen idag igen. Otroligt att jag lyckades igen. Jag som misslyckats i flera år. Men skam den som ger sig. Till slut hittade jag det ultimata sättet att göra en bea på. Jag lovar att jag läst 100 olika recept och alla har sina knep för att lyckas. Här hittar ni mitt recept på hur man gör en perfekt bea.

3. Skönt med semester. Man sitter lite här vid datorn. Städar lite. Läser lite. Lyssnar på bra musik. Duschar länge. Tränar. Myser med J när han kommer hem till färdiglagad mat och jag kan känna mig som en hemmafru för några dagar.

Väder: 23.9 grader och växlande molnighet.

Ätit idag:
Frukost: 2 perfekt kokta ägg med kaviar. 1 Finncrisp med bregott, mjukost, tomat och örtsalt. Kaffe med grädde.
Lunch: Halv kronärtsskocka med bregott. Mums! 1 glas vatten.
Mellanmål: 1 hemmagjord energibar, vatten.
Middag: Lövbiff med Bearnaisesås och Ugnsrostade grönsaker. Vatten.
Mellanmål: Kaffe med grädde. 1 Rawfoodkex med bregott, mjukost, tomat och örtsalt. 1 bit ölkorv.

Tränat: 30 min spinning. 15 min styrketräning. Plankan 4x60 sekunder.
NP - Now playing: Takida - Handlake Village

Inga kommentarer: