måndag, augusti 16, 2010

Vecka 6 - Träningsrapport

Här kommer en något försenad träningsrapport.

Mål 2 - Powerwalk 36 pass under 8 veckor
Inte ett enda pass blev utfört. Jag har fått så ont i mina benhinnor så jag vågade inte fortsätta pressa mina stackars ben. Så jag väljer att vila 1-2 veckor från powerwalksen för att låta de eländiga benhinnorna komma ikapp mitt nya liv. Antingen börjar jag om med målet eller så backar jag tillbaka några veckor.


vecka 6 (v.32-2010) - 5 pass
Pass 17 - måndag 9/8 - PowerWalk 60 min - EJ
Pass 18 - onsdag 11/8 - PowerWalk intervall se v 4 - EJ
Pass 19 - torsdag 12/8 - PowerWalk 60 min - EJ
Pass 20 - fredag 13/8 - Promenad 30 min - EJ
Pass 21 - lördag 14/8 - PowerWalk intervall
- EJ

Övrig träning under veckan
Plankan
måndag-tisdag 4x45 sekunder
onsdag-torsdag 4x60 sekunder
lördag 4x30 sekunder på tå - weeeee igen. Fortfarande helt lyrisk över att jag fixade detta! Tänk vad stark jag börjar bli. Jag som knappt klarade 5 sekunder för bara några veckor sedan.

Crunches
måndag-tisdag och lördag 3x15

Styrketräning
måndag - fredag mellan 15-30 min tuff och tung styrketräning. Pulsen var hög efter varje set.

Motionscykel
Fick ersätta Powerwalksen den här veckan. Och oj vad jag har svettats på cykeln. J sa att vi får sätta en handduk under cykeln så jag kan droppa på den istället för att förstöra parketten i vardagsrummet. Blev totalt 6 pass och 3,5 timmar cykling. Jag känner mig ändå nöjd även fast jag var lite besviken på mig själv för att jag inte pressade mig att powerwalka även fast jag har ont.

måndag 60 min
tisdag-lördag 30 min

Inga kommentarer: