fredag, augusti 13, 2010

13/8-2010


Veckodag: fredag
Jobbat: sista semesteradagen
3 x Snackigt om dagen:
1. Planerat middag inför söndan. Det blir äkta Texas Chili con Carne gjord på ekologisk högrev. Den gör jag imorgon så den blir härligt mustig till söndan. Den ska puttra i 2-3 timmar för att köttet ska bli riktigt mört. Ska även baka ett surdegsbröd till och den ska vara rykande varm när gästerna kommer.

2. Åkte iväg och handlade på Värmdö marknad. Bland annat gott kaffe från vår favoritkaffeaffär Kanel och Kardemumma. Köpte även jordgubbar, hallon, blåbär och kantareller från bonden. Ska ju göra en cheesecake och då blir det gott med färska bär. Resterna av bären ska jag styckefrysa in på en plåt innan jag stoppar ner de i fryspåsar. För jag var lite klantig när jag frös in alla jordgubbar jag handlade för ett tag sedan. De är SKITSVÅRA att få isär när man bara vill ha några jordgubbar till en smoothie. De är ihopmosade totalt i fryspåsarna. Irriterande. Jaja, man lär sig något nytt varje dag.

3. Städat klart köket för den här gången. Att det alltid ska ta sån tid när jag städar. Tänk om jag nån gång kunde städa i ett så att det vart klart på några timmar. Men nej, jag ska finlira, fixa och dona, göra lite annat emellan, gå tillbaka och fixa lite mer osv. Tar ju evigheter för mig att städa. Men fint blir det.

Väder: 24 grader och skitvarmt och soligt hela dagen.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, 1 Rawfoodkex med bregott och mjukost. 1 kopp te.
Lunch: Rester av gourmetkycklingen och en nygjord tomatsallad med fetaost.
Mellanmål: Inget
Middag: Lövbiff, kantarellstuvning och 4 små klyftor klyftpotatis.
Mellanmål: Kesella med äppelmix, blåbär, lite grädde och en bit mörk choklad. Kaffe med grädde.

Tränat: 30 min spinning. 20 min tuff styrketräning.
NP - Now playing: Scouting For Girls - This Ain´t A Love Song

2 kommentarer:

Mikkan sa...

Styckinfrysning är så himla bra, jag kör också bara med det numer! :)

Trillian sa...

Ja mycket smartare än att bara mosa ihop alla bär.