torsdag, augusti 12, 2010

Svar från Santa Maria

Nu har jag fått svar från Santa Maria på min fråga om varför de fortsätter ha E621 i sina kryddblandningar. Det var kul att höra att det händer lite i kryddbranschen, att de tar sitt ansvar. Då kan jag snart börja köpa Grillkrydda och Italiensk salladskrydda igen.

Svaret:

Hej

Vi har för drygt ett år sedan börjat arbetet med att ändra i recepturer och förpackningsmaterial för att ta bort E 621 glutamat i våra produkter
Det tar tid att komma igenom lager på redan packad vara hos grossist och butik med produkter som innehåller glutamat
Vad gäller italiensk salladskrydda är den under arbete på vår utvecklingsavdelning Det tar tid att ersätta glutamat som är en smakförstärkare som ger en fyllighet i kryddblandningen Men arbetet är på gång och vi hoppas var klara i höst med den
jag hoppa s du har fått svar på dina frågor
Mvh

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vad kommer iställetför glutamat? För inte tror jag att de kommer att börja använda mer "färska"/råa kryddor i sina burkar o förpackningar. Men så är jag cynisk o skeptisk som fan numera.
//J

Trillian sa...

Numera?