måndag, augusti 09, 2010

Veckomeny vecka 32

Här kommer veckans matsedel. Jag tycker det fungerar bättre att bara välja ut fyra maträtter per vecka. Det blir ju ofta rester över, så kan man äta samma maträtt nån annan dag. Jag var helt emot rester tidigare och slängde alltid mat som blev över. Beror nog på att jag som barn fick rester så ofta att jag bestämde mig där och då att aldrig äta rester när jag blir vuxen. Men det är inte så tokigt ändå. Ibland kan man ju faktiskt göra en helt ny maträtt av resterna.

Godiset och efterrätten som ska göras den här veckan har jag hittat hos min favoritblogg Green Kitchen Stories, de är helt inne på samma linje som mig med att undvika vitt mjöl och vitt socker så långt det går. Gillar verkligen deras tänk. Att använda frukt som sötningsmedel istället för socker. Så himla smart tänkt.

Vegetariskt: Linsbiffar med tzatziki och couscous
Fisk: Ungsbakad lax med broccolipuré
Kyckling: Hel ekokyckling i ugn med sallad och currysås
Kött: Lövbiffsrullader med ugnsbakade grönsaker och kantarellstuvning
Mellanmål: Kesella, chilikyckling
Godis: Kladdiga nötrutor
Efterrätt: Pink Frozen Cheesecake

Inga kommentarer: