söndag, augusti 22, 2010

22/8-2010


Veckodag: söndag
Jobbat: 18-19 hemifrån
3 x Snackigt om dagen:
1. Jag och Tuva var till Sickla köpkvarter och Forum Nacka och shoppade loss idag. Iaf Tuva gjorde det. Själv hittar jag inget nu för tiden. Tror köpstoppet "förstört" mig lite. Jag är tvungen att hitta något till bröllopet vi ska på om några veckor och jag är fortfarande utan klänning. Så irriterande. Men jag hittade äntligen en vinterjacka i alla fall, så idag tog jag mig råd att köpa den. Har inte hittat en vinterjacka på 5 år. Så jag har gått i samma jacka i evigheter. Nu är den skitful. Så förra vintern när vi hade det som kallast och snöigast här i Stockholm så använde jag min vår/höstjacka hela vintern. Så därför följde den här fina jackan med mig hem idag. Jag är mycket nöjd! Köpte även en kofta till mig själv för 74 kr, det var dubbelrea på rean. Sen köpte jag några olika blusar och en kjol men de ska jag lämna tillbaka. Var inte alls snyggt när jag hade modevisning här hemma på kvällen. Jag vill ha en klänning på bröllopet! Tuva köpte kläder (kofta, byxor, 2 baströjor, linne, örhängen, mössa, strumpor, rutig blus) och en ny väska till sig själv och Felix fick ett par coola jeans. Så jag tror jag höll budget utan att räkna in vinterjackan. Min budget var på 3000 kr idag. Har inte orkat kolla kvittona ännu. Helt slut. Det är ju som en hel veckas träningspass att shoppa med Tuva i 5 timmar. Men gissa om det var en lycklig tjej.

2. J´s pappa är inlagd på sjukhus fick vi reda på idag. Han blev inlagd redan igår men de hade ringt på en mobil som vi inte använder så mycket och som låg i bilen, så först idag fick vi veta det. J åker till SöS imorgon. Han ser så ledsen ut och har redan gått och lagt sig. Så nu ska jag gå dit och krama och trösta honom.

3. Orkar inte kommentera den här dagen mera.

Väder: Jättefint sensommarväder, 20 grader
Ätit idag:
Frukost: 2 kokta ägg, varmrökt lax, majonnäs, örtsalt, 1 finncrisp med bregott. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Tacotallrik med sallad och guacamole. Limevatten.
Kvällis: Hälsomuffins. Kaffe med grädde.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Lyssnar på datorns fläkt.

Inga kommentarer: