lördag, augusti 21, 2010

21/8-2010


Veckodag: lördag
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Jag har bråkat med Bosse. Han kom hem med ett levande byte imorse. Och när jag körde ut han första gången, andra gången, tredje gången och fjärde gången så fick jag nog. Så jag satte en 20 kilos skivstång för kattluckan. Försök flytta på den du kattskrälle. Sen var jag klarvaken och kunde inte somna om.

2. Idag började Tuva på ridskola igen. Hon har ju varit till stallet hela sommaren och hjälpt till och nu hade en av tjejerna som jobbar på stallet fixat ridtid till henne på lördagar. Så jäkla snäll tjej det där. De har verkligen funnit varandra. En 11-åring och 27-åring (tror jag hon är). Jag känner mig verkligen trygg med att Tuva är i stallet. Bra med en hästtjej under tonåren istället för en tatuerad och piercad knarkare ;) men känner jag min dotter rätt så kommer hon fixa tatuering så fort hon får. Hon älskar att titta på tv-programmet Miami Ink nämligen och sitter och säger saker som "åh cooooool tatuering".

3. Mathållningen blev lite konstig igen. Vi åt frukost sent så jag åt en stadig brunch istället. Som jag faktiskt höll mig på ända till klocken 17. Men sen kom hungern efter att jag tränat. Men hann inte äta någon mellis för då ringde Tuva och ville bli hämtad från stallet. På vägen hem åkte vi förbi bästa sushistället på Värmdö. Jag köpte en Bentolåda till mig. Det var riktigt gott. Ganska söt smak på allt. Har inte tänkt på det förut. Förmodligen därför som det är så gott. Men jag blev inte mätt och sockerjävulen började sukta i mitt huvud för första gången på över 7 veckor. Det måste vara alla kolhydrater som gör det? Vet att jag blivit extremt sötsugen varenda gång när jag ätit sushi tidigare också. Det slog mig nu. Men jag klarade det. Nu var jag verkligen hjälpt av motivationen jag har.

Väder: Varmt men mulet.
Ätit idag:
Frukost: Ett litet medelhavsbröd med bregott, majonnäs, ägg, lax, mjukost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Bentolåda (utan ris) med extra sallad. Vatten.
Kvällis: Några chokladdoppade gojiberries. Chokladdoppade Pumpakärnor. Mörk choklad. Ölkorv och några ostkuber. Kaffe med grädde.


Tränat: 60 min spinning.
NP - Now playing: Lillasyster - Jag är här nu

Inga kommentarer: