torsdag, augusti 19, 2010

19/8-2010


Edit: Varning för svordomar!

Veckodag: torsdag
Jobbat: 9:15 - 16:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Sådär då var jag tillbaka till mina gamla vanor att dyka upp på jobbet runt 9. Men imorse var jag toktrött när klockan ringde. Så då flyttade jag fram klockan en timme och sov skönt en stund till. Men det var jag inte ensam om att göra. Vi kanske tog ut oss igårdagens träningspass? Känns iaf i armarna och bröstet att jag körde 40 kg bänkpress. Jag klarar med nöd och näppe mina 5x5.

2. Illamående och less på mig själv just nu. Jag åt bara några hundra kalorier till lunch vilket medförde att jag var skithungrig när jag kom hem. Middag blev det först vid 19 (som vanligt) och då höll jag på att äta upp både J och Felix till förrätt. Tur man inte är en kanibal. Jag blev mätt på middan vi åt men gick ändå efter 30 minuter och la lite ost i ugnen som fick smälta till små ostchips. Åt de tillsammans med kaffet och efter det var jag så proppmätt så jag blev alldeles kallsvettig och illamående. Var tvungen att sätta mig på muggen i 30 minuter innan jag kunde byta om och träna. Kaloriantalet slutade ändå bara på 1600 kcal för hela dagen, men det kändes som att jag hade svullat uppemot 3000 kcal. Så less på mig själv när jag gör såhär. Det är ju såhär jag åt förut. Lite eller ingen frukost. Lite till lunch och sen åt jag jättemycket till middag och kvällis. Det är ju det jag ska lägga av med. För i helvete!

3. Felix och J tog en powerwalk medan jag cyklade. Imponerad över att Felix hängde på och tränade idag igen även fast han haft träningsvärk i två dagar.

Väder: Omväxlande. 18 grader. Regnade på morgonen så bilarna krockade till höger och vänster. Förbannade Stockholmsbilister som inte kan köra bil.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. 1 kopp te.
Lunch: Kesella med äppelmix och några hallon. 1 babybell och 3 ostkuber. 1 kopp te.
Mellis: Inget
Middag: Köttfärsfylld paprika. En klick Creme fraiche. Vatten.
Kvällis: Ostchips (ostskivor som fått smälta i ugnen och bli knapriga). Kaffe med grädde.


Tränat: 34 min spinning. 10 min styrketräning.
NP - Now playing: Nyheterna på TV4.

Inga kommentarer: