söndag, augusti 15, 2010

15/8-2010

Veckodag: söndag
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Riktigt trött i hela kroppen idag. Tror gårdagens värme nästan tog kål på mig. Tur att jag inte tog ut mig totalt med matlagning och träning. Att jag faktiskt vilade på dagen. Läste på nyheterna att två hade dött i Midnattsloppet inatt. Trolig orsak var värmen. Fruktansvärt. Jag blev helt ställd. Hur kan man springa så hårt så man dör? Stackars anhöriga till de som dog.

2. Idag kom Tuva och Felix hem efter att ha varit borta halva sommaren. Så mysigt att ha de hemma igen. Skolan för båda börjar först på onsdag så de har några sköna dagar ledigt till.

3. Imorgon börjar vardagen igen. Ser faktiskt fram emot att se vad som hänt på jobbet senaste fyra veckorna. Har hållt mig borta från mailen ikväll också. Så kommer ta hela förmiddan till att gå igenom alla mail. Jag var smart och bokade bort de två första dagarna från att bli inbokad på möten innan jag gick på semester. Så jag vet iaf att jag kommer ha två mötesfria dagar nästa vecka.

Väder: 22 grader. Mulet hela dagen.
Ätit idag:
Frukost: Kesella med äppelmix och hampafrön. 1 finncrisp med bregott och västerbottenost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellanmål: 1 tunn skiva nybakat surdegsbröd med mycket bregott. 1 kopp te.
Middag: Texas Chili con Carne med goda tillbehör (avokado, cheddar, fetaost, turkisk yoghurt, olika grönsaker). Till efterrätt en liten bit Pink Frozen Cheese Cake med färska bär och kaffe med grädde.
Mellanmål: Kaffe med grädde. Mörk choklad.

Tränat: Vilodag
NP - Now playing: The Concretes - Good Evening

3 kommentarer:

Anonym sa...

Happ då var semestern över igen för dig... Vi som skulle hitta på massor. Har försökt ringa utan framgång.

Vad skoj det måste kännas att tycka det är spännande att gå tillbaks till jobbet. Det ska vara så, ingen ångest.

Kram på dä
Anka

Trillian sa...

Ja tiden går fort när man har roligt. Har du försökt ringa? Har inte sett några samtal från dig.

Ja nu sitter jag här på jobbet och har precis gått igenom nästan 200 mail. Nu ska jag bara sortera de och börja besvara de mesta akuta.

Puss

Anonym sa...

Klart du inte ser några missade samtal ifrån Anka, jag smyglånade hennes telefon sist och ändrade ditt nummer i hennes kontaktlista, så när hon ringer dig så ringer hon på vårt döda nummer... hahaha
//J