tisdag, augusti 17, 2010

17/8-2010

Veckodag: tisdag
Jobbat: 7-16
3 x Snackigt om dagen:
1. Vilken energi jag börjar få. Gick upp kl 5 på morgonen för att vara tidigt på jobbet för en gångs skull. Brukar annars ramla in vid 9-tiden. Slutade vid 16-tiden. Åker sen till Coop och handlar Saltå Kvarns mjöl därifrån för att de verkar vara enda affären i Värmdö som säljer deras mjöl. Otroligt nog. Annars är ju Sabis i Värmdö bästa mataffären. Borde nästan maila dem om att ta in det mjölet. Övriga sorter, som Kungsörnen, har mjölbehandlingsmedel i sina mjölsorter. Så de köper jag inte längre. Kom hem vid 17:30 och satte igång att baka bröd till dagens vegetariska middag. Blev succé.

2. Felix kom vid 19:30 och frågade "när ska vi träna". Observera vi:et i den meningen. Jag blev helt paff att han ville vara med. Han blev nog inspirerad igår när Tuva kämpade tillsammans med mig och J. Skitkul att träna med hela familjen idag. Vi körde ett aerobicspass med Jillian. Kul men asjobbigt. Ungdomarna var helt röd-vit-fläckiga i ansiktet och efter passet la sig Felix på altanen och kippade efter luft. Då regnade det ute också.

3. Bra matdag kalorimässigt idag också. Jag rockar fett. (Jag behöver skryta lite för att hålla motivationen uppe).

Väder: 18 grader mulet och regn
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. Några ostkuber. 1 kopp te.
Lunch: Korvstroganoff, lite couscous och baby spenat. Vatten.
Mellis: Inget.
Middag: Grillad halloumi med couscoussallad och 1 liten fralla nybakat medelhavsbröd med bregott. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde och en liten bit mörk choklad.


Tränat: 25 min Step-styrka-aerobics. 15 min styrketräning. 30 min motionscykel.
NP - Now playing: Laleh - Bjurö klubb

1 kommentar:

AnnaKarin sa...

Hej!
Kul att du gillar vår butik på Värmdö! Jag frågade vår butikschef, Robert Tingåker, och han sa att de har Saltå Kvarnmjölet i sitt sortiment. Tyvärr har det stått på en lite skymd plats i butiken.
Men om du frågar honom, eller någon annan av våra medarbetare, nästa gång du är i butiken så får du hjälp.
Med vänlig hälsning
AnnaKarin Karlson
Marknadskommunikatör
Sabis butiker