onsdag, augusti 11, 2010

11/8-2010

Veckodag: onsdag
Jobbat: semester
3 x Snackigt om dagen:
1. Fortsatte att städa i köket idag. Torkat av skåpen på utsidan idag. Nu är det snart bara lådorna kvar både på insidan och utsidan. Ska även plocka bort saker som vi inte använder. Så onödigt mycket prylar som man aldrig använder. Så kommer jag inte på när jag använde en sak sist så åker den ut. Rensa upp i röran för i he... just ja, jag skulle ju sluta svära.

2. Har mailat kryddföretaget Santa Maria idag om varför de fortsätter ha glutamat (E621) i sina kryddor. Dessa kryddor har jag idag slutat handla men kan vara intressant att få veta varför de fortsätter ha det i kryddblandningarna när det är så omtvistat. Ska bli spännande att se vad de svarar.

3. Spänner i musklerna just nu. Men det känns så skönt. Jag är inte van att ta ut mig och nu svettas jag som en liten gris när jag tränar och jag bara älskar det. Tidigare hatade jag att bli svettig och anfådd. Nu när jag blir det så känner jag att jag tränat som jag ska. Just ja, måste ju skryta.... jag tog 40 kg i bänkpress. Inte många, men tillräckligt många för att bli nöjd. Tjohooo.

Väder: 21 grader. Sol ute, sol inne och sol i sinne.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, 1 bit Rawfoodkex med bregott, mjukost, tomat och örtsalt. 1 kopp te.
Lunch: Inget, jag var inte hungrig vid lunchtid.
Mellanmål: Chai-te. Kesella med äppelmix. 1 Rawfoodkex med bregott och mjukost.
Middag: Gourmetkyckling. 1 avokado.
Mellanmål: Kaffe med grädde, några kycklingbitar från dagens middag, 3 ostkuber, 10 g mörk choklad.

Tränat: 30 min spinning intervall, 15 min styrketräning. Plankan 4x60 sekunder. Även Plankan på tå i 2x5 s + 1x16 s.
NP - Now playing: Adrian Lux - Teenage Crime

Inga kommentarer: