söndag, augusti 29, 2010

28/8-2010


Veckodag: lördag
Jobbat: hemma 12:00-12:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Familjedagen gick jättebra. Vi var på bio och såg eclipse enligt plan och åt på restaurang. Ingen surade ut och var det nån som hade antydan till dålig attityd så började de tre andra häckla för att till slut gemensamt komma fram till att den som i fortsättningen gnäller får göra 5 push-ups. Jag slutade på 45 st. Tuva på 15. Felix på 15. Och J på 490 ;)

2. Jag har varit asduktig ikväll. Trots frestelser så har jag inte ätit något onyttigt och även fast alla de andra tre köpte Jellybeans som är en godisfavorit så lyckades jag, ganska lätt också, motstå frestelsen att äta godis. Så Tuva satt och smaskade på ena sidan och J på andra och J gav mig goda Jellybeans pussar under filmen. Undrar hur många kalorier en sån puss ger?

3. Vi kom hem för bara en stund sedan. Då fick jag strippa och agera mannekäng och visa upp klänningen jag tänkte ha nästa lördag. Det första Tuva sa "du ser ut som Halloween". Ooookej. Tack kompis. Jag kommer INTE ha den klänningen på bröllopet. Men så bra, nu vet jag inte IGEN vad jag ska ha på mig. Bröllopet är om 6 dgr. Så Anka om du läser detta. Jag dyker upp på måndag och lånar dina kläder. Jag ringer dig.

Väder: Strålande soligt på dagen. När vi åkte hem vid 00:30 så var det bara 5 grader ute och dimma. Vintern kommer!
Ätit idag:
Frukost: Kesella med äppelmix. 1 rawfoodkex med bregott och mjukost. 1 ölkorv. Gruyére. Kaffe med grädde.
Lunch: Räkor, 2 ägg, majonnäs, 10 g surdegsbröd, bregott, dill, citron. 1 kopp te.
Mellis: Inget
Middag: Ceasarsallad (på restaurang) (petade bort krutongerna). Vatten.
Kvällis: Latte (på café)


Tränat: 30 min spinning.
NP - Now playing: Takida - Never Alone Always Alone (så grym låt, spelat den miljoner ggr senaste dagarna)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så välkommen så hjärtat!
Tur att Tuva är ärlig va....

Kram