söndag, augusti 08, 2010

Vecka 5 - Träningsrapport

Mål 2 - Powerwalk 36 pass under 8 veckor - Vecka 4 - v.31-2010

Pass 12 - måndag PowerWalk 55 min - 2/8 - halvt ok eftersom det bara blev 39 min promenad i lugnt tempo. Mina ben var sega som sirap och jag hade ingen ork. Grrrr. Men jag bytte om och vi gick iaf så jag ser det som hyfsat godkänt. Trolig orsak var att jag ätit dåligt på eftermiddan och att maratonträningen från i lördags satt kvar i benen. - OK

Pass 13 - onsdag PowerWalk intervall, 6 min stentuff gång, 3 min lugnare tempo, upprepa 4 ggr - 4/8 - riktigt tungt pass men vi klarade det även fast jag fick kramp efter första setet. Totalt 53 min och 4.2 km - OK

Pass 14 - torsdag promenad 30 min - 5/8 - Blev 56 min - OK
Pass 15 - fredag PowerWalk 55 min - 6/8 - Blev 63 min - OK
Pass 16 - lördag PowerWalk 60 min - 7/8
- Blev 59 min - OK

Övrig träning under veckan
Plankan 4 dgr - 4x40 sekunder - och i torsdags gjorde jag 3x45 och 1x7 på tå. Jag gör ju plankan på knäna tills jag är starkare. Men ska börja träna på att köra den på tå from nästa vecka. Ska börja med en tåplanka varje dag.

Situps 3 dgr - 4x20 st

Styrketräning
tisdag 3/8 OK
torsdag 4/8 OK
lördag 7/8 OK

Motionscykel
tisdag 3/8 - 11,08 km på 30 minuter

Vilodag - söndag

Titta in på min sida på funbeat så ser man all min träning där. Nu har jag tränat nästan varje dag i 5 veckor. Tittar man på totalstatistiken så säger den nästan 28 timmar totalt. Fatta, över ett helt dygn har jag ägnat åt träning.

Sjukt kul. Iaf efteråt när passen är över. Det har varit några tunga och jobbiga pass med sega och krampiga ben den här veckan, men efteråt när jag klarat passen så har jag varit så sjukt nöjd med mig själv. Jag måste nästan tvinga mig själv att ha minst en vilodag i veckan. Jag hoppas och tror att en vilodag räcker för den här flodhästen. De säger ju att man inte ska gå ut så hårt, men jag tycker inte jag kommer igång när jag går ut lugnt så därför kom jag på att den här gången ska jag chocka min kropp och köra järnet med träningen. Just nu känns det som att det fungerar och jag blir bara mer och mer taggad att ta nya rekord. Jag vill tex öka mitt tempo när vi kör Powerwalks till 5.5 km/h. Det är alltid bra med drömmar.

Inga kommentarer: