tisdag, augusti 10, 2010

10/8-2010

Veckodag: Tisdag

Jobbat: Semester

3 x Snackigt om dagen:
1. Haft grym migrän precis hela dagen. Men den ska inte hindra mig från att träna. Jag vet att min kropp försöker göra allt för att jag ska sluta träna. Den skriker verkligen ut "neeej vad gör du med mig, jag är inte van att röra mig, jag vill ligga framför soffan som jag brukar". Shut the fuck up säger jag då.

2. Städat köksskåpen, sorterat och slängt bort gammal skåpmat. Tagit fram vårt finporslin för nu ska vi börja använda dem istället för att de ska damma längst in i skåpet. Ut med J´s fula IKEA-porslin från hans ungkarsliv. Han hade fan ingen smak då.

3. I övrigt har jag läst på boken Döden i grytan och sovit en stund. Skönt med semester.

Väder: Mulet men ganska varmt och skönt ändå.

Ätit idag:
Frukost: Äggröra, 1 finncrisp med bregott och mjukost, 1 kopp te.
Lunch: Inget för jag åt så sen frukost.
Mellanmål: Kesella med äppelmix. Vatten.
Middag: Lax och broccolipuré med skirat smör. Vatten.
Mellanmål: Kaffe m grädde, 1 ölkorv, 2 ostkuber, 1 hemmagjord energibar

Tränat: 30 min spinning och 30 min styrketräning. Plankan 4x45 sekunder + 1x13 s på tå.

NP - Now playing: Johnossi - Dead End

Edit 100811: strök över en svordom, ska sluta svära så mycket.

4 kommentarer:

Esbe sa...

Du Lchf:ar ju.. :) Jag har inte riktigt kommit dit än, men många av mina måltider är lchf.
(I alla fall så känns det så när jag tittar på vad du skriver från dag till dag.)

Trillian sa...

Ja du har rätt. Jag kör ingen superstrikt utan jag har nog mer en blandning mellan GI/LCHF i mitt tänk. Jag äter bra kolhydrater istället för att rata alla kolhydrater som LCHF gör. Känner jag för pasta/ris/potatis nån dag så kommer jag äta det. Men det är inte ofta jag känner för det längre. Konstigt nog med tanke på vilken kolhydratsmumsare jag var tidigare.

Anonym sa...

Jag ska också sluta svära så förbannat...

Trillian sa...

Ja men du är ju en sur citron. Då får man svära ;)