lördag, augusti 14, 2010

14/8-2010

Veckodag: lördag
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag har jag stått och slitit och svettats som en gris vid spisen i timmar. En riktig husmor. Hade tom förklädet på mig.

2. Bakat hälsomuffins på dinkelmjöl och blåbär. Gjorde om ett befintligt recept och tog bort 75% av sockret och ersatte vanligt vitt mjöl med dinkelmjöl. Fattar inte varför man har så mycket socker i alla recept? Människan älskar verkligen socker och fett.

3. Medelhavsvärme idag. Bra att den prickar in när jag stått i köket halva dagen. Vi hade öppet precis överallt. Alla dörrar, alla fönster. Fördelen när det är såhär varmt är att jag får se J springa omkring halvnaken. Me like!

Väder: 27 grader HETT och soooooligt.
Ätit idag:
Frukost: 1 kokt ägg med kaviar, 1 Rawfoodkex med bregott, mjukost, tomat och örtsalt. 1 liten bit ölkorv. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellanmål: Kesella med äppelmix och blåbär. 1 finncrisp med bregott och västerbottenost. 1 kopp te.
Middag: Linssoppa. En liten bit lax. Västerbottenost. Vatten.
Mellanmål: En hälsomuffins med blåbär och philadelphiafrosting. Kaffe med grädde.
Mellanmål: En babybell. Vatten.

Tränat: 30 min spinning intervall. Crunches 3x15. Plankan 4x30 sekunder PÅ TÅ... WEEEEEEE
NP - Now playing: Björk - It´s Oh So Quiet

2 kommentarer:

Madlar sa...

Fungerar absolut att dra ner på sockret i bakverk. Sötar man upp det med bär blir det ju smaskens!

Trillian sa...

Håller med. Finns många mer hälsosammare saker att söta med.