lördag, juli 09, 2011

9/7-2011



Dagens bild: Dagens vegetariska middag blev en nygjord grekisk sallad och gårdagens lchf-ostquiche. Måste erkänna att dagens sallad passade bättre till quichen, även fast päronsalsan också är god.

Veckodag: lördag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Vilken mysig dag jag och Tuva haft. Vi vaknade sent (inte konstigt när vi gick och la oss 3 inatt) och sen åt vi en snabb frukost och åkte iväg och shoppade. Under bilfärden berättade jag om min ungdom när jag och Anka härjade runt och Tuva satt bara skrattade åt mina historier. Sen fick hon shoppa 3 par nya ridbyxor (50% rea på alla paren), 1 par nya ridskor, 1 ny ridjacka (även den 50%) och lite strumpor. Jag köpte lite målarfärg till våra möbler som vi ska måla och en ny dörrmatta till altanen. Nöjd!

2. Jag och Tuva har målat första varven på gungstolen och ett bord som ska in till Tuvas rum. Sen har jag sorterat in grejer till barnens garderob. Jag har inte suttit många minuter idag.

3. Ganska dålig matdag idag. Inte katastrof, men 4 finncrisp är inte helt ok. Har iaf inte ätit någon bulle även fast både J och Tuva smaskade i sig varsin.

Väder: Schysst väder, lite lagom varmt och lite lagom blåsigt.
Ätit idag:
Frukost: 2 finncrisp med bregott och västerbottensost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: 1 finncrisp med bregott och västerbottensost och en med ekologisk färskost. Kaffe med grädde.
Middag: Grekisk sallad och rester av ostquichen. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Lite nötter. 1 ruta mörk choklad.

Dagens kcal: 2032

Tränat: Vilodag

NP - Now playing:

Inga kommentarer: