lördag, juli 30, 2011

30/7-2011


Dagens bild: Dagens snabba middag när vi kom hem från ridlägret blev coleslaw, parma, pastrami, rostbiff, brie, tomat och paprika.

Veckodag: lördag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Vi har stått i gassande sol och kvavt ridhus och tittat på uppvisningar idag. Vi hämtade nämligen hem Tuva från ridlägret. Och som vanligt glömde jag kameran. Vilken bra mamma man är va?

2. Sen gjorde jag jättegoda brownies till Tuva som välkommen-hem-kaka. Hon älskar mörk choklad och alla slags kakor som innehåller choklad, så då hittade jag ett recept hos Söta Saker som jag gissade att Tuva skulle älska. Mycket riktigt! Kika in hos Söta Saker, hon har skitfina bilder och skitgoda kakor. Ja, jag åt en liiiiiiten bit och bara den liiiiilla liiiilla biten innehöll 9 kh. Sjukt! Och jag som kunde smälla i mig kaka på kaka tidigare. Inte undra på att man är fet.

3. Nu sitter jag och Tuva i varsin soffa och glor på film. Tuva babblar om sitt ridläger och jag sitter här med laptopen i knät och surfar runt och bloggar lite.

Väder: Kvavt, varmt och jobbigt eftersom vi stått utomhus i 4 timmar. 26 grader.
Ätit idag:
Frukost: 1 skiva lc-nötbröd med bregott, ost, rädisa och örtsalt. Stekt ägg med kaviar. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Coleslaw, parma, pastrami, rostbiff, brie, oliver, tomat och paprika. Kaffe med grädde. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 superliten bit brownie. Pastrami, brie.

Dagens kcal: 1374 (25 g kh)

Tränat: Vilodag

NP - Now playing:
So You Think You Can Dance
Film - Skicka vidare

Inga kommentarer: