tisdag, juli 05, 2011

5/7-2011


Dagens bild: Auberginerullar med chevré, valnötter, ruccola, dadlar och chili. Hade tänkt ha dessa som en vegetarisk ensamrätt men J övertalade mig att bjuda på resterna av gårdagens goda lammfärsbiffar till. Tillsammans med en klick ala naturell creme fraiche, olivolja och vit balsamvinäger så var det mer än lovligt gott på en tisdag. Lovar att recept kommer nån dag.

Veckodag: tisdag
Jobbat: 9-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Bra dag på jobbet, fick massor gjort och vi har även fått hjälp från en kille från en annan avdelning. Så jag har suttit och visat lite grejer till honom idag. Han verkar gilla att vara hos oss. Kul.

2. Ingen träning idag heller. Så imorgon ska jag ställa klockan på tidigt så ska jag ta ett pass på löpbandet.

3. Fixat lite i barnens garderob ikväll. Det tar längre tid än vad man tror att sortera kläder och linne. Men jag vill göra det ordentligt så jag slipper sortera på några år.

Väder: Mulet hela dagen.
Ätit idag:
Frukost: 1 kokt ägg, tonfiskröra, 1 frökex med bregott. 1 kopp ekologiskt te.
Lunch: Köttfärsgratäng. 1 glas vatten.
Mellis: Inget
Middag: Auberginerullar med 1,5 lammfärsbiff. Creme fraiche, olivolja, vit balsamvinäger. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 rutor mörk choklad. Keso med en liten klick ekologisk blåbärssylt.

Dagens kcal: 1272 (oj vad lite kalorier, jag som känt mig mätt hela dagen)

Tränat: Vilodag

NP - Now playing:
So You Think You Can Dance

1 kommentar:

mrsb sa...

Mmmm, ser fram emot detta recept på auberginerullar. Verkar jättegott!!
/Maria B