fredag, juli 22, 2011

22/7-2011



Dagens bild: Hemmagjord Salamipizza blev det till middag idag.

Veckodag: fredag
Jobbat: 8-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Sjukt att det ena dagen är värsta äckliga vädret, gråmulet och blåsigt och sen nästa dag är det bästa sommardagen igen.

2. Idag försökte jag mig på en Tarte Tatin. Det gick inte så bra. Men äpplena vi skrapade fram under degen var goda tillsammans med vaniljcreme fraichen jag gjorde till. Åt inte mycket alls men det lilla jag åt var mumsigt. Nästa gång ska jag fasiken klara av att göra den. Här puttrar äpplena i karamellen.


3. Bra dag.

Väder: Kanonväder idag.
Ätit idag:
Frukost: Lc-bröd med bregott och Jarlsberg. 1 stekt ägg, några prinskorvar. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: 1 finncrisp med bregott och Jarlsberg. Kaffe med grädde.
Middag: Salamipizza med pizzasallad och bearnaisesås. 1 glas vatten.
Kvällis: Tarte tatin med vaniljcreme fraiche. Kaffe med grädde.

Dagens kcal: 1800

Tränat: Blev lite vardagsmotion idag i form av klipp av gräsmattan

NP - Now playing:
Film - Something New

2 kommentarer:

Lina sa...

Man åhh vad god pizzan såg ut! Bästa ingredienserna!

Trillian sa...

Ja eller hur. Fick tom kommentaren från sambon att det var en av de bästa pizzorna jag gjort.