måndag, juli 25, 2011

25/7-2011


Dagens bild: Rester av korvstroganoffen blev det till middag. Idag med grön paprika.

Veckodag: måndag
Jobbat: 7-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Fortsätter jobba hemifrån hela den här veckan också. Var till doktorn idag igen med min tå och hon sa att sånt här kan ta tid att läka, framförallt när det handlar om en fot. Man belastar den ju hela tiden, så hennes råd var att ta det lugnt och inte belasta foten. Om jag behövde träna så var cykling skonsamt. Så jag ska köra några cykelpass den här veckan. Kanske börjar med en sån imorgon bitti?

2. Jag har blivit kund hos Ica-banken och jag funderar faktiskt på att flytta över alla mina affärer dit. Mina sparkonton och lön och hela rubbet. Jag hade ett blancolån hos Nordea plus ett billån hos BMW som jag slog ihop och fick på så sätt ner räntan med över 2% på båda lånen. Fantastiskt! Så idag har jag läst inne på Ica-bankens hemsida och blev sugen på att flytta rubbet dit från Nordea. Ska bara fundera lite till. Såg även att barnen kan få sina egna bankkort där från 13 års ålder. Så det ska jag faktiskt ansöka om till Felix till att börja med. Idag har jag hand om deras konton via min internetbank så får de be om pengar när de behöver. Men det skulle kännas ännu bättre om de själva fick bestämma över sina egna pengar. Tuva brukar nämligen bli sur på mig när jag ifrågasätter det hon vill handla för SINA pengar. Förståeligt.

3. Grymt bra matdag idag.

Väder: Surt väder hela dagen. Regnat och mulat sig.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. 1 kopp ekologiskt te.
Lunch: Chilifärsbiffar med myntayoghurt och en halv avokado.
Mellis: Inget
Middag: Korvstroganoff med vitkålsstuvning.
Kvällis: Kaffe med grädde.

Dagens kcal: 1316 (20 g kh)

Tränat: Vilodag

NP - Now playing:

Inga kommentarer: