onsdag, juli 27, 2011

Nya favoritsaker till köket

Sådär då har jag gjort av med lite pengar från huskontot igen. Nu blev det lite nya kvalitetssaker till köket. Sakta men säkert bygger jag upp min köksutrustning med kvalitet som kommer hålla resten av mitt liv. Som jag sagt förut, bra saker ska kosta pengar! Jag är less på slit och släng samhället och då känns det gött att köpa såna här fina saker.


Ett fint zestjärn från Microplane som jag kommer använda till ingefära, vitlök, parmesan, citrus mm. Köpte den i färgen lime.


En kvalitetsstekpanna av märket de Buyer. En fransk restaurangpanna i kolstål. Äntligen får jag en stekpanna som bara blir bättre ju mer jag kommer använda den. Yoppidoppidooo.


En till IB Laursen vispskål. Har en sen tidigare och jag använder den typ alla dagar på året. Köpte en vit den här gången.


Sen beställde jag tre stycken små pajformar från Gerbera. En i hallon, en cremevit och en i min favoritfärg lime. Min kompis Anka har pratat sig varm om märket, och eftersom jag litar på hennes omdöme så blev det tre stycken. Fina är dem!







Köpte andra småsaker också som nya slickepottar, stor spritstyll, stor spritspåse och en skärbräda.

Beställde allt från Bagaren & Kocken

Inga kommentarer: