måndag, juli 18, 2011

18/7-2011


Dagens bild: Laxsoppa till middag idag. Det var alldeles för länge sen. Tuva åt två portioner.

Veckodag: måndag
Jobbat: 7:30-17 (till och från)
3 x Snackigt om dagen:
1. Jobbade hemifrån idag också. Funderar på att köra hemifrån resten av veckan så att foten får vila ut sig ordentligt. Känns också ganska meningslöst att åka in och jobba när alla är på semester.

2. Tvättat flera maskiner för att väderkartan i Värmdö visade på fint väder, men ändå blev det regn. Ni suger ni som gör väderkartor. Så nu är vår tvätt ute på torkvindan dubbelblöt.

3. Jag är asförbannad på comhem. De har lurat J´s pappa att köpa ett abonnemang. Så idag slutade allt att fungera hos honom och han fattade inte ens själv att han tackat ja till det. Det sjuka är att comhem nu gjort att han nu svävar i livsfara för att hans larmtelefon inte fungerar längre. Alltså det här är en sjuk gammal man som de lurat på något som han inte ens är medveten om. De är så jävla omoraliska. Så imorgon ska J försöka ordna upp allt. När jag hörde om detta förut så trodde jag att jag skulle få internt haveri i mitt huvud, jag blev så jäääävla förbannad och bara stod och tuggade fradga. Jag lovar att det kom svart rök ur mina öron. Hur är man funtad som företag när man gör så???!!! Bara de får sälja så skiter de i om de gör så att en gammal man nu svävar i livsfara! IDIOTER!!!

Väder: Soligt på dagen och senare på eftermiddan kom regnet
Ätit idag:
Frukost: Kokt ägg. Tonfiskröra. Kesella+hemmagjord müsli. Kaffe med mjölk.
Lunch: Lchf-minutbröd med bregott och cheddar. Och en halva med bacon, creme fraiche och lingonsylt. Kaffe med mjölk.
Mellis: Inget
Middag: Laxsoppa. lchf-minutbröd med bregott och cheddar. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 rutor mörk choklad.

Dagens kcal: 1910

Tränat: Sjuk

NP - Now playing:

3 kommentarer:

Com Hem AB sa...

Hej,

Självklart ska det inte gå till på det sätt som du beskriver ovan. Vi vill hjälpa J:s pappa att lösa det här och ber dig därför att ge nedanstående länk till J eller hans pappa.

http://www.comhem.se/comhem/-/417386/417386/-/index.html

När de har fyllt i formuläret och skickat in det kommer vi att kontakta dem så snart vi kan.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Trillian sa...

Hej Johan på Comhem och tack för svar. Men vi har redan löst det igår. Det magiska ordet för att ni skulle lösa det på en gång var TRYGGHETSLARM! Tack gode gud för det. Ni borde ha bättre kontroller hos er där ni kollar ordentligt att personen i fråga inte har en sådan funktion installerad i sitt hem. Det handlar faktiskt om liv och död!

Com Hem AB sa...

Hej,

Skönt att det har löst sig nu.

Vi håller med om att det inte ska gå till så här, vi ska alltid fråga om trygghetslarm innan en eventuell beställning av vår telefonitjänst.

Jag tar det vidare inom organisationen för att förebygga att det händer igen.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice