tisdag, juli 12, 2011

12/7-2011



Dagens bild: Dagens middag blev köttfärssås med salsa och mozarella. Och dagens mellanmål med färska bär och vispad grädde.

Veckodag: tisdag
Jobbat: 7-17 till och från hela dagen
3 x Snackigt om dagen:
1. Inatt kl 01 åkte jag och Tuva och mötte upp min far och bror. Det var lite missförstånd men till slut hittade vi varandra. De sov över och åt frukost med oss och sen åkte de vid 10 imorse. Det var verkligen kul att träffa dem och det var kul att berätta till bror om lchf. Han blev jättetaggad att testa själv. Så jag lovade coacha honom. Så när han kommer hem till Haparanda på måndag så ska han börja köra lchf med min hjälp.

2. Igår började min ena tå svullna upp. Min första tanke var att jag hade fått ett bett av ett djur. Kanske trampat på en geting. Idag har den bara blivit värre och värre och just nu är den blålila och uppsvullen. Jag kan knappt gå på foten utan haltar fram som en krympling. Under kvällen blev J mer och mer orolig och kom sen helt plötsligt på att jag ju hade en fästing precis på den tån för några veckor sedan. Så jag ringde till sjukvårdsupplysningen och de tyckte att jag skulle ha foten i fotbad under kvällen och sen ringa till akuten direkt imorgon bitti när de öppnar. Eftersom jag ändå inte har feber och i övrigt mår bra. Men det gör verkligen sjukt ont. Det är ju passande att jag fick detta nu när jag är ensam på jobbet och när vi ska ha 15-årsskiva för Felix imorgon och våra kära vänner kommer hit imorgon för att fira honom.

3. J har varit en riktig hönsmamma hela kvällen. I love it!

Väder: Superfint på dagen och senare på kvällen kom det regn.
Ätit idag:
Frukost: 0,5 kokt ägg med kaviar. 1 frökex med bregott och leverpastej. Några ostrullar. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Jordgubbar, hallon, blåbär, svarta vinbär med vispad grädde. Kaffe med grädde. 1 frökex med bregott och mjukost.
Middag: Köttfärssås med hemmagjord salsa och mozarella. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Några jordgubbar. 1 ruta mörk choklad.

Dagens kcal: 1111

Tränat:
Definitivt vilodag med den här foten

NP - Now playing:
So You Think You Can Dance

Inga kommentarer: