torsdag, juli 07, 2011

7/7-2011


Dagens bild: Två kokta wienerkorvar med två stekta ägg blev dagens middag.

Veckodag: torsdag
Jobbat: 8:30-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag tog vi en lunch i Mälarpaviljongen. Lunchen kostade 130 kr och jag var hungrig hela eftermiddan sen. Inte särskilt mättande lunch. God visserligen men det kändes som att de fyllt ut salladen med just sallad och jag hittade inte många primörer bland bladen. Sen tog det också grymt lång tid innan vi fick maten, så lunchen tog 2 timmar innan vi var tillbaka på kontoret igen. Folk som kom efter oss och satte sig runt oss fick samma mat som vi hade beställt långt före. Men servitören var gullig och bad om ursäkt för att vi fick vänta. Några i vårt sällskap hann till och med äta upp och få sina tallrikar utburna innan de sista fått sin mat. Jag var den som fick maten allra sist. Så nej, där kommer jag inte äta lunch fler ggr om jag inte är sugen på låååååånglunch och det kan man inte påstå att jag är så ofta.

2. Torsdag = Trött. Jag har märkt att torsdagar brukar jag alltid vara extra trött. Är det för att man jobbat 4 dgr och att det snart är dags för helg? Jag vet faktiskt inte, men torsdagar är jag trött.

3. Jag tror allt hela tiden strävar mot kaos. Det känns så här hemma iaf. Vi får ordning och sen några dagar senare så ser huset ut som ett bombnedslag och just nu orkar jag inte ens ta tag i eländet.

Väder: Grymt najs väder. +26 grader och inte ett moln nånstans.
Ätit idag:
Frukost: 1 kokt ägg med majonnäs. 1 frökex med bregott och ekologisk färskost. Keso med lite ekologisk blåbärssylt. 1 kopp ekologiskt te.
Lunch: Varmröktlaxsallad med primörer och pepparrotscreme. 1 glas vatten.
Mellis: 1 kopp ekologiskt blåbärste.
Middag: 2 kokta wienerkorvar med 2 stekta ägg. Gurkmajonnäs, lök, senap, ketchup. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 ruta mörk choklad.

Dagens kcal: 1223

Tränat:
40 min promenad utomhus

NP - Now playing:

Inga kommentarer: