söndag, juli 03, 2011

2/7 och 3/7-2011


Dagens bild: Gårdagens hamburgermiddag som även fick bli rester idag, men utan pommesen idag. Varför äter jag detta när det inte är bra för min kropp? Lchf-burgare är fan så mycket godare också. Jag blir så otroligt proppmätt och däst av kolhydrater. Dum är man!

Veckodag: söndag
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Dålig matdag både igår och idag. Det blir så när jag inte planerar utan bara kör på med röjning och städning och flytt. Igår släpade vi som dårar och fyllde ännu en container med skit och nu äntligen är allt klart i J´s pappas hus. Nu har han flyttat och på tisdag kommer städfirman och städar och efter det får nya husägaren nycklarna och då hoppas jag att allt jox med huset är över. Så kanske alla blåmärken jag har på kroppen hinner försvinna inom kort. Ser ut som att jag blivit misshandlad. Men jag såg det som träning så jag ångade på så svetten lackade hela helgen.

2. Idag har jag och Tuva målat klart deras "walk in closet" och även målat två varv på vårt nya fina skåp som vi fick från J´s pappa. I veckan ska jag även måla gungstolen som vi fick. Jag har alltid önskat mig en gungstol och nu fick jag en skitfin. Så igår köpte vi mattsvart lackfärg som blev supersnyggt på skåpet. Jag tror gungstolen kommer bli minst lika fin.

3. Imorgon börjar jag jobba igen efter en månads tidig semester. Otroligt vad 1 månad går fort. Har haft det otroligt skönt med några få undantag. Har inte ett dugg ångest i år heller över att semestern är över. Det känns skönt att ha ett såpass bra jobb som gör att man slipper ångesten. Ska bli spännande att se vad som hänt på jobbet och hur mycket mail och saker som ligger och väntar på mig imorgon. Och jag kan ärligt säga att jag inte har tittat i mailkorgen en enda gång. Jag har bara pratat med min chef två ggr under semestern. Ena gången var när jag önskade honom grattis på födelsedagen och andra gången var när han hade en detaljfråga till mig. I övrigt INGET JOBB ALLS under semestern! Stolt över mig själv att jag lyckats. Barnen har dock varit misstänksamma så fort jag suttit framför datorn "jaha jobbar du igen". Och jag har ärligt kunnat säga "nej" varje gång =)


Väder: Skönt mulet väder.+20 grader.
Ätit idag:
Frukost: 1/2 scones med bregott, ost och marmelad. 1/2 scones med majonnäs och ägg. Kaffe med grädde. (Vi fick gäster till frukost så jag bakade scones i all hast).
Lunch: Inget
Mellis: 1 bulle. Kaffe med grädde.
Middag: Hamburgare med bröd. 1 glas vatten. Kaffe med grädde.
Kvällis: Inget

Dagens kcal: Vet inte, har inte reggat kalorierna varken idag eller igår.

Ätit igår:
Frukost: 1 kokt ägg med kaviar. 1 frökex med bregott och ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Färska bär; hallon, blåbär och jordgubbar med vispad grädde. 1 flaska ramlösa ananas.
Middag: Hamburgare med bröd och pommes. 1 glas vatten.
Kvällis: 2 bullar. Kaffe med grädde.


Tränat:
Bara röjt som en galning. Blåmärken och hyfsad träningsvärk blev resultatet.

NP - Now playing:
The Big 4 Live i Ullevi

Inga kommentarer: