onsdag, augusti 08, 2007

Felringning

Nån tjej från 040-området ringer fel till min privata mobil.

Jag: Ja, det är Trillian
Tjej som ringer fel: Hej, jag heter bla bla och jag söker Peter
Jag: Nej, det finns ingen Peter här, så du har ringt fel.
Tjej som ringer fel: Okej, då vet jag.

Vi lägger på.
5 minuter senare ringer samma nummer upp.



Jag svarar på en gång: Hej, du ringer fel igen
Tjej som ringer fel: Ja, men är du HELT säker på att Peter inte är där!!! (låter lite irriterad)
Jag väldigt ironiskt: Om jag är säker? Ja jag är säker!
Tjej som ringer fel: Men VARFÖR står då det här numret här??? Va?
Jag: Ja, hur ska jag kunna veta det? Och var är här och vilket nummer har du?
Tjej som ringer fel: Ja här (och sen rabblar hon upp mitt mobilnummer)
Jag: Men hur ska jag kunna veta var här är? Men i alla fall så har du fått fel nummer för det här är alltså mitt nummer som jag haft i 6 år och jag känner inte ens nån Peter. Så du får söka vidare. Hejdå.
Tjej som ringer fel: Okej, ursäkta då.
Jag: Det är lugnt. Hejdå.


Hmmm... ibland undrar man över IQ-nivån hos medmänniskorna. "Varför står ditt nummer här?". Ja tänk om man visste det.

Inga kommentarer: