fredag, augusti 03, 2007

3/8-2007

Veckodag: fredag fredag fredag fredag fredag fredag fredag frrrrreeeedag.... bästa dagen på hela veckan... frrrrreeeeeeeeeeeeeeeeedag
Jobbat: 07:30-16:15
3 x Snackigt om dagen:
1. Vi storhandlade, även fast jag kom 30 minuter försent till vår "date" på Coop Forum så var J ändå supergo. Han hade redan börjat handla så det var bara att pricka av inköpslistan. Gick skitsnabbt att handla. För övrigt så var det sista gången vi handlade på Coop idag. Ska aldrig mer handla där. Vad du än ska ha så är det bara deras äckliga EMV skit som syns överallt. EMV i det här fallet betyder Egna Märkes Varor. Alltså i Coops fall märket COOP. Vi skulle köpa Felix pommes. Nä en lång jävla rad med bara COOP pommes. Inte nåt annat märke överhuvudtaget. Hur fan tänker dem??? Jag vill INTE ha äcklig COOP pommes. Jag vill ha Felix eller möjligtvis Findus pommes, men inte nån COOP pommes. Det här har både jag och J stört oss på aslänge. För varje gång så är det något nytt som de tagit bort och ersatt med sitt egna märke. Ta bara creme fraichen. Finns bara 2 dl burkar från Arla på Coop. 5 dl burkar finns i COOPS egna äckelmärke. Så nu är bara frågan var vi ska handla. Vi har hört om att lidl har börjat med märkesvaror, alltså de vanliga som man tycker är bra. Så jag sa faktiskt idag att vi kanske skulle ta och testa lidl istället. Eller varför inte Willys. Kanske funkar bättre? Den som får oss som kund kommer iaf få mycket pengar. Vi lägger ner runt 4000-6000 kr i månaden på mat. Ja jag vet... det är SJUKT! Men såna är vi. Coop kan glömma de pengarna och ICA är fan likadana. I och för sig kom jag på nu att ICA Maxi i Nacka har de vanliga märkena. Vi åker nog dit i nästa gång. Jag har alltid sagt "aldrig Lidl" då kan jag ju inte gå ifrån den regeln bara sådär. Men å andra sidan så skärper de till sig så varför inte. Ica Maxi vi kommer till er nästa gång. Coop har fått våra pengar för sista gången idag. Jävla looseraffär! Sug min purjo. Shit vad upprörd jag är!

2. Sista dagen som backup, för på måndag är L tillbaka igen. Fan vad skönt. Men fyra veckor gick riktigt snabbt faktiskt. Och det har varit nyttigt för mig att få koll på hennes arbetsuppgifter eftersom jag är ansvarig för den processen.

3. Silvermålade naglar idag.
Väder: Regn
Middag: Klyftpotatis och bratwurst.
Motion: cyklat 10 minuter
Avstånd kvar till Haparanda: 800 km
Du har gått totalt:
417393 steg / 250 km
Din bästa dag: 22669 steg
Du har uppnått ditt Steg-mål med:
110 % (snitt senaste 7dgr)
Lyssnar på: Lyssnat på Metallica hela kvällen.

Inga kommentarer: