söndag, september 13, 2009

Våra eksem är borta?

Läste en artikel inne hos Kostdoktorn http://www.kostdoktorn.se/smor-och-fisk-mot-allergier

Då slog det mig att Felix eksem är borta sen ett tag tillbaka och mina händer är jättefina och HELT UTAN eksem. Själv har jag haft problem i 20-årstid med eksem på händerna och har dagligen varit tvungen att smörja in händerna för att det inte ska vara blodiga sår i dem på kvällen. Samma sak med Felix kropp. Han har haft eksem sen han föddes. Vi har fått kortisonmedicin utskrivet, och vi har testat den ena efter den andra smörjan under alla år. Inget har hjälpt i längden. Nu har jag inte smort in honom på flera månader och jag var tvungen att kolla in hans kropp nyss bara för att jag inte kom ihåg när jag smorde in honom senast. Och hör och häpna, INTE ETT ENDASTE SPÅR av eksem??!! Någonstans!!! Vart har den tagit vägen? Hur kan den bara försvinna efter att han haft eksem som en del av hans kropp sen han föddes? Och vart har min handeksem tagit vägen? Vad läskigt detta blev nu. Kan det verkligen vara så att det är kosten som varit boven? Gud, vad förbannad jag blir på mig själv nu för att jag under 20-års tid åt lightprodukter och alla skit E-ämnen. Det måste ju vara kosten som gjort att eksemen är borta hos oss båda samtidigt. Det kan ju inte vara något annat. Jag blev nästan kristen nu... haaaalleluuuja =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror fortfarande att det är pga coca colan, inte något annat. Ju mer cola din son dricker, desto mindre eksem. se på mig, jag dricker alldeles för mkt och har aldrig haft eksem. men det kommer nog nu när jag har börjat minska ned det till ett minimum, dvs under 10liter i veckan iaf... *ryser*
//J